مربی عراقی: بازی با ایران در ورزشگاه آزادی سرنوشت‌ساز است

بغداد - ایرنا - بازیکن سابق تیم ملی فوتبال عراق و مربی کنونی تیم‌های رده سنی نوجوانان و جوانان «الفیصلی» اردن، بازی تیم ملی فوتبال کشورش با ایران در تهران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 میلادی قطر را تعیین کننده و سرنوشت‌ساز دانست.

به گزارش ایرنا، «ارکان نجیب» که بازی در باشگاههای عراقی «الزورا، الطلبه و اربیل» و باشگاه‌های «الفیصلی و الحسین» اردن و باشگاه «البحرین» بحرین را در کارنامه خود دارد، درباره وضعیت تیم ملی کشورش بویژه با توجه به اردوی اخیر آنها در شهر دبی گفت: متاسفانه تیم ملی فوتبال عراق دیرتر از بقیه تیم‌ها گردهم آمد، اما در نهایت در اردوی دبی این کار انجام شد.

وی درباره ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی فوتبال عراق در اردوی دبی افزود: با توجه به اینکه اعضای تیم از جاهای مختلف آمده بودند و برخی از آنها دو روز قبل به دبی رسیدند و مدتهای زیادی بود که با هم تمرین نکرده بودند، ارزیابی فنی دشوار است، اما فکر نمی‌کنم که از نظر تکنیک و روش بازی چیز زیادی تغییر کرده باشد. بازیکنان جدیدی به تیم ملی دعوت شده‌اند و بازیکنانی هم هستند که هواداران فوتبال عراق خواهان ملحق شده آنها به تیم ملی هستند.

تیم ملی فوتبال عراق امروز از اردوی خود در دبی بازگشت. این تیم در دو بازی دوستانه خود به نتیجه مساوی با تیم ملی اردن رسید و تیم ملی ازبکستان را دو بر یک شکست داد.

ارکان نجیب که نامزد تصدی پست وزارت ورزش عراق در سال جاری میلادی بود، در ادامه درباره تاثیر شیوع «ویروس کرونا» بر عملکرد تیم ملی فوتبال این کشور و صدرنشینی  آن در گروه مقدماتی جام جهانی 2022 قطر با توجه به ابتلای بازیکن این کشور به این بیماری گفت: این بیماری بر همه تیم‌های فوتبال تاثیر گذاشته است و ابتلای بازیکنان به کرونا چالشی برای مربیان به شمار می‌رود، زیرا باعث می‌شود که ترکیب تیم و برنامه‌ریزی آنها جهت بازی با رقیب را حتی در آستانه بازیها برهم بزند.

وی با انتقاد از وضعیت مقدمات آمادگی تیم ملی عراق برای شرکت در رقابت‌های مرحله دوم انتخابی جام جهانی در گروه C با تیم‌های ایران، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج تصریح کرد: اگر وضعیت آماده‌سازی و آماده‌شدن ما برای شرکت در مسابقات اینگونه ساده باشد، به طور قطع، رقابت با تیم‌هایی مثل ایران یا بحرین دشوار خواهد بود؛ زیرا آنها درحال آمادگی کامل برای این رقابت‌ها هستند.

این مربی عراقی تصریح کرد: اگر آماده‌سازی و مقدمات لازم در سطح بالا تضمین نشود، تیم ملی عراق رقیبی قوی در این مسابقات نخواهد بود؛ خصوصا که ما مسابقه بزرگی با تیم ملی ایران در تهران داریم و به طور قطع، این مسابقه برای سرنوشت این گروه بسیار تعیین کننده خواهد بود.

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی در گروه C با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج قرار دارد. ایران در دور رفت با مربیگری «مارک ویلموتس» در مقابل هنگ کنگ و کامبوج پیروز شد، اما در مقابل بحرین و عراق شکست خورد و هم اکنون با شش امتیاز در رده سوم جدول گروه خود قرار دارد.

تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت به ترتیب با هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق مصاف خواهد کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (‌ای‌اف‌سی) بیست و یکم آبان ماه جاری تاریخ برگزاری و اتمام رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را اعلام کرد.

براین اساس مقرر شد که دور دوم بازی‌های مرحله انتخابی تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۵خردادماه ۱۴۰۰) به اتمام رسیده و بازی‌های هفته هفتم و هشتم در مارس ۲۰۲۱ (اسفندماه۹۹) و هفته‌های نهم و دهم در ژوئن (خردادماه۱۴۰۰) انجام و مرحله پایانی نیز در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریورماه۱۴۰۰) آغاز شود.

همچنین همگام با فیفا مقرر شد که ۱۰ هفته مرحله پایانی انتخابی تا پایان مارس ۲۰۲۲ انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha