مصوبات شورای فرهنگ عمومی در پیشگیری از کرونا تاثیرگذار است

ساوه -ایرنا- امام جمعه شهر آوه گفت: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا به مرحله ای خطرناک در جامعه رسیده است، آگاه سازی عموم مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و قطع زنجیره سرایت می تواند در قالب مصوبه های شورای فرهنگ عمومی تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «محمدجواد نیکویی ماهانی» روز پنجشنبه در هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آوه که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت:‌ طرح تشکیل  قرارگاه جهادی بهداشت و سلامت در شهر آوه با همکاری پایگاه های بسیج، مراکز درمانی، کانون های فرهنگی هنری مساجد و حوزه های علمیه به منظور اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص پیشگیری و قطع زنجیره بیماری کرونا از اقدامات موثر به حساب می آید.

وی گفت: برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر فعالیت های این قرارگاه لازم است همه دستگاههای اجرائی به وظایف و رسالت خود عمل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آوه گفت: جایگاه شورای فرهنگ عمومی در حدی است که باید به برنامه‌های اولویت‌دار اختصاص یابد و گنجاندن این برنامه ها در جلسات این شورا می‌تواند به اتخاذ تصمیمات مهم و حیاتی به خصوص در شرایط کنونی که جامعه درگیر ویروس کرونا است، منجر شود.

حجت الاسلام نیکویی ماهانی افزود: پیرو فرمایشات و توصیه های مقام معظم رهبری، پیشگیری از کرونا در میان آحاد جامعه از مسائل مهمی است که باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

وی از اهالی شهر پنج هزار نفری آوه درخواست کرد که نسبت به استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و رعایت سایر پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند تا به سلامت از این شرایط عبور کنیم.

 بخشدار مرکزی ساوه نیز در این جلسه گفت: شورای فرهنگ عمومی دارای کارکردهای یک قرارگاه فرهنگی استو باید از تمام ظرفیت ها برای اجرائی شدن مصوبات آن استفاده کرد.

  «کیوان گودرزی راد» اظهار داشت: باید ضمن ارزیابی مسائل و تعیین اولویت ها در زمینه های فرهنگ عمومی و جامعه،  برنامه ریزی زیربنایی و بلند مدت برای حل مشکلات این حوزه ها در اولویت شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: آثار و نتایج مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سالهای بعد نمایان و قابل درک خواهد بود؛ ‌ از این رو ارائه راهکارهای مناسب و تعامل دستگاههای اجرایی برای رفع مشکلات به ویژه مسائل فرهنگی و آموزشی یک ضرورت است.

در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر آوه مواردی از قبیل تشکیل قرارگاه جهادی بهداشت و درمان، تهیه مسکن مهر برای جوانان، تعیین محدوده امامزادگان فضل و سلیمان، احداث درمانگاه شبانه روزی و پیشگیری از خشونت و ایجاد نشاط بررسی شد.

شهر آوه با حدود پنج هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر ساوه واقع شده که از کانون های اصلی دامداری و تولید محصولات گلخانه ای استان مرکزی به شمار می آید.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha