طرح ساماندهی معتادین متجاهر و کودکان خیابانی در شیراز آغاز شد

شیراز-ایرنا-فرماندار شهرستان شیراز گفت: از امروز شنبه اول آذرماه ۹۹ طرح ساماندهی و جمع‌آوری معتادین متجاهر و همزمان طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی در شیراز آغاز شد.

محمدرضا امیری شنبه اول آذر و در نخستین روز محدودیت های کرونایی در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه معضلات اجتماعی نظیر کودکان کار و خیابانی و همچنین معتادین متجاهر،پیگیری متعددی در هفته‌های اخیر در شیراز انجام شده است.

وی با بیان اینکه سالهای سال است که این درد چرکین کلانشهر شیراز را آزار می دهد و زیرپوست شهر وجود دارد ،گفت: ساماندهی آسیب‌های اجتماعی از این دست در سال جاری به دلیل شیوع کرونا با مشکلات زیادی مواجه شد زیرا وزارت بهداشت ،ستاد ملی و استانی کرونا اجازه جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر و بی خانمان‌ها را در شیراز به دلیل افزایش احتمال شیوع و انتقال بیماری نمی‌دادند.

فرماندار شیراز ادامه داد: بالاخره با پیگیری‌های انجام گرفته مقرر شده اماکنی در شیراز در اختیار بهزیستی قرار گیرد که طرحی تدوین شده در این زمینه را اجرایی کند.

امیری با بیان این مطلب که شهرداری شیراز با تصویب شورای شهر شیراز اعتبار خوبی برای این کار اختصاص داده است،گفت: این موضوع با کمک شهرداری شیراز،بهزیستی،  آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های متولی اجرایی شده است.

او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابتدا با اجرایی شدن این طرح به دلیل احتمال شیوع بیماری کرونا مخالفت کرد،افزود: در ادامه با پیگیری‌های زیاد و تدوین مدل‌های جدید و ساماندهی در مراکز کم تراکم، بالاخره دانشگاه علوم پزشکی نیز با اجرای این طرح موافقت کرد.

امیری با اعلام این خبر که بزودی و طی هفته جاری کیت‌های تست کرونا با پاسخ ۱۵ دقیقه‌ای وارد شیراز خواهد شد گفت: مقرر شده این کیت ها در بدو ورود ابتدا برای ساماندهی معتادین متجاهر و کودکان خیابانی اختصاص پیدا کند.

وی توضیح داد: مراکز نگهداری مرحله اول ساماندهی این آسیب دیدگان اجتماعی در شیراز از ۱۰ مرکز به ۵۰ مرکز افزایش یافته که در هر محل تنها ۳ تا ۴ نفر نگهداری خواهد شد و بعد از انجام تست کرونا این افراد برای طی سایر مراحل درمان به مراکز اصلی منتقل خواهند شد و اگر تست آنها نیز ثبت باشد برای طی مراحل درمان به مراکز درمانی هدایت می شوند.

کودکان کار ایرانی و ابطال کارت اقامت و تردد اتباع سایر کشورها را ازجمله اقدامات در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابانی عنوان کرد و گفت: امیدوارم با انجام اقداماتی که از امروز شروع شده تا هفته های آینده چهره کلانشهر شیراز از این آسیب ها پاکسازی شود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج افزود: در عرصه بیماری کرونا هم شاهد نقش آفرینی بسیجیان بودیم که از امروز طرح محله محور با حضور موثر بسیج و سایر دستگاه ها در شیراز و سایر شهرهای استان در راستای مبارزه با کرونا آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در سطح ملی طرح جامع مدیریت هوشمند متناسب با روند بیماری کرونا ابلاغ و از امروز اول آذرماه به مدت ۲ هفته آغاز شده است.

وی با بیان این مطلب که محور اجرای این طرح شهرستان ‌ها است،گفت: هدف اجرای این طرح کاهش تجمع و کاهش تردیدها است و محدوده جغرافیایی اجرای این طرح شهرهای کشور است.

وی اظهار داشت: قرمز،نارنجی و زرد سه سطح تعیین شده است و شیراز نیز در وضعیت قرمز قرار دارد.

فرماندار شیراز با بیان اینکه دوشنبه ها موعد تعیین سطح وضعیت شهرستان شیراز توسط دانشگاه علوم پزشکی این شهر است،افزود: در شیراز فقط گروه یک مشاغل اجازه فعالیت دارند.

فرماندار شهرستان شیراز اظهار داشت: ترددهای درون و برون شهری براساس پلاک بومی و غیر بومی است و در حال حاضر برای خروج از شیراز محدودیت چندانی نداریم اما اجازه ورود پلاک های غیربومی به این شهر در تمام ساعات شبانه روز داده نخواهد شد.

وی محدودیت شبانه را از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد دانست و گفت: در این موعد و در تمام سطح شهر به جز مشاغل ضروری اجازه تردد خودروها داده نمی شود و متخلفین مشمول جریمه می شوند.

وی جریمه ورود به شیراز را مبلغ یک میلیون تومان و تردد شبانه را جریمه ۲۰۰ هزار تومانی عنوان کرد و افزود: این جریمه برای هر ۲۴ ساعت یکبار نیز برای هر خودرو متخلف امکان تکرار دارد.

وی اعلام کرد: دستگاه های اجرایی سطح شیراز نیز با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان باید تا حداکثر یک سوم کارکنان دایر و به مردم خدمات رسانی شود.

فرماندار شیراز در ادامه بیان کرد: کنترل و پایش در سطح شیراز تصویری است و جریمه توسط دوربین ها اعمال می شود و البته مانعی برای جریمه حضوری پلیس نیز وجود ندارد و نیروی انتظامی در مبادی ورودی شیراز و سطح شهر نیز مستقر شده است.

وی اعلام کرد: امکان تردد در میان شیراز،صدرا و زرقان وجود دارد و شماره پلاک گذاری در صدرا و زرقان نیز با شیراز یکسان است و برای خروج و ورود این خودروها به شیراز منعی وجود ندارد.

امیری در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر ساکنین شیراز پلاکی با شماره غیربومی داشته باشند چگونه با آنها برخورد خواهد شد گفت: اگر پلاک برخی از اهالی متعلق به شیراز نباشد اما ساکن این شهر باشند جریمه ها با دوربین اعمال اما بعد از گذر از این شرایط و محدودیت های ۲ هفته ای با ارایه مستندات جریمه ها کن لم یکن خواهد شد.

وی در خصوص مجوز تردد مشاغل گروه یک نیز گفت: هر واحد تولیدی و مشاغل ضروری لیستی از کارکنان و پلاک خودروهای آنها تهیه و به اداره مربوطه مثل صنعت معدن ،جهاد کشاورزی،ارشاد اسلامی و ... ارایه خواهند کرد و این ادارات نیز لیست‌های تجمیعی را به فرمانداری ارسال و بعد این پلاک ها به راهور ارایه خواهد شد که از اعمال جریمه معاف شوند.

توزیع روغن از امروز در شیراز

فرماندار شیراز در ادامه با اشاره به کمبود روغن خوراکی در سطح شهر شیراز طی هفته‌های اخیر گفت: با پیگیری‌های انجام شده سهیمه‌ای برای شهرستان شیراز مشخص شده است.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده و به دستور استاندار فارس هماهنگی‌هایی با یک واحد تولیدی روغن نباتی در تهران انجام شده که سهمیه‌ای مازاد هزار تنی برای توزیع به شیراز اختصاص یابد که از امروز بصورت روزانه حدود ۴۰ تن روغن هر روز در اختیار فروشگاه ها قرار خواهد گرفت که دیگر مردم دغدغه تامین روغن نداشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha