طرح توسعه شهرک صنعتی شماره سه اراک کلید خورد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی از آغاز طرح توسعه شهرک صنعتی شماره سه اراک (خیرآباد) خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های زیرساختی و تامین خدمات مورد نیاز از برنامه‌های توسعه این شهرک است.

«طیب میرزایی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متقاضیان دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی شهرستان اراک بیشتر از دیگر نقاط استان مرکزی است و از طرفی در حال حاضر حتی یک هکتار زمین  قابل واگذاری در این شهرستان وجود ندارد.  

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته نسبت به طرح توسعه شهرک‌های صنعتی شهرستان اراک توجه چندانی نشده و بر همین اساس میزان جذب سرمایه‌گذاران صنعتی در این شهرستان چندان مطلوب نیست.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: برهمین اساس طرح توسعه شهرک صنعتی شماره سه اراک در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار از سمت شمال غرب این شهرک در دستور کار این شرکت قرار گرفت و عملیات تامین زیرساخت‌های لازم در آن آغاز شده است.  

میرزایی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های تدوین شده و در صورت تکمیل طرح‌های زیرساختی از اوایل سال ۱۴۰۰ امکان واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در طرح توسعه شهرک صنعتی خیرآباد اراک وجود دارد.  

وی اضافه کرد: طرح توسعه شهرک صنعتی ایبک‌آباد اراک نیز در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی قرار دارد و با جانمایی زمین مورد نظر، عملیات تامین زیرساخت‌های لازم در این شهرک نیز انجام می‌شود.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: تا کنون ۹۶ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به متقاضیان واگذار شده و با توجه به اینکه بیشتر زمین‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در ۲ ماه آخر سال به متقاضیان واگذار می‌شود، پبش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا پایان امسال مجموع واگذاری‌ها از ۱۳۰هکتار تجاوز کند.  

میرزایی افزود: ۸۸ قرارداد فنی امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شد و مجموع منابع مالی طرح‌های فنی در این راستا یک‌هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: ۶۶  قرارداد اولویت‌دار از مجموع قراردادهای فنی  امسال شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیارد ریال انتخاب شده که عملیات اجرایی آن‌ها درحال انجام  است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.  

شهرک صنعتی شماره ۳ اراک که به‌دلیل هم‌جواری با روستای «خیرآباد» به نام  خیرآباد نیز شناخته می‌شود، در کنار راه‌آهن سراسری و آزادراه اراک-تهران قرار گرفته‌ و ۳۰ کیلومتر با مرکز استان مرکزی  فاصله دارد.

۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی در استان مرکزی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha