اسپانیا امیدوار به دریافت ۱۴۰ میلیون واحد واکسن کرونا

تهران-ایرنا-  دولت اسپانیا در آستانه تصویب طرح ملی واکسیناسیون، امیدوار به دریافت ۱۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا براساس توافق نامه اتحادیه اروپا با شرکت های دارویی است.  

به گزارش سه شنبه ایرنا از خبرگزاری افه اسپانیا، دولت مادرید انتظار دارد تا حدود ۱۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا را برای مقابله با ویروس کرونا در اختیار داشته باشد.  

براساس توافق نامه پیش خرید اتحادیه اروپا، حدود ۸۰ میلیون واحد واکسیناسیون مجاز بوده که این مقدار، پوشش ملی را تضمین می کند.

قراردادهای اتحادیه اروپا با شرکت های دارویی آسترازنکا و فایزر،  برای دستیابی به یک میلیارد دوز واکسن  کرونا صورت گرفته که درمجموع، ۱۰ درصد میزان قراردادی واکسن به اسپانیا تعلق خواهد گرفت.

خسوس لاماس" مدیرکل آژانس دارویی اسپانیا طی گفت وگویی مطبوعاتی در همین رابطه گفت: هیچ واکسنی بدون مجوز قبلی آژانس دارویی اروپا تجویز نخواهد شد.

وی همچنین اطمینان داد "با حداکثر جدیت و دقت" اجرای طرح واکسیناسیون را که عصر امروز، سه شنبه به تصویب شورای وزیران اسپانیا می رسد، دنبال خواهند کرد.

"پدرو سانچز" رئیس جمهوری اسپانیا که پیش تر از تصویب طرح ملی واکسیناسیون خبر داده بود، دیروز در بیان جزئیات این  برنامه اعلام کرد: ۱۳ هزار مرکز توزیع در سراسر اسپانیا تحت یک استراتژی واحد در سطح ملی به منظور دسترسی کلیه گروه های دارای اولویت وهمچنین با سیستم ثبت و نظارت دقیق در جهت دسترسی عادلانه وجود خواهد داشت.   

براساس این طرح، واکسیناسیون کرونا در این کشور از نخستین هفته سال۲۰۲۱ قابل اجرا خواهد بود و بخش قابل توجهی از مردم اسپانیا طی آن از هفته اول سال جدید میلادی، واکسینه خواهند شد.

براساس آخرین آمار تارنمای وردمترز، اسپانیا با ثبت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مورد ابتلا و افزون بر ۴۳ هزار جان باخته در اثر ابتلا به ویروس کرونا، به لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه ششمین کشور درگیر در فهرست جهانی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha