۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84122050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه خانه مسافر متخلف کرونایی در ایلام پلمب شد

۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹
کد خبر: 84122050
سه خانه مسافر متخلف کرونایی در ایلام  پلمب شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: سه واحد خانه مسافر در شهرستان مهران این استان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پلمب شد.

عبدالمالک شنبه‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۰ خانه مسافر در استان ایلام دارای مجوز فعالیت هستند که از ابتدای شیوع کرونا تمامی خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بومگردی برای جلوگیری از انتشار بیشتر کرونا تعطیل شدند.

وی افزود: واحدهای اقامتی مانند هتل‌ها مشمول تعطیلی‌ها نیستند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ۳۰ درصد ظرفیت تنها در بخش اقامتی و بدون پذیرایی فعالیت می‌کنند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه چهار سفره‌خانه سنتی غیرمجاز نیز پلمب شده است، یادآور شد: استان ایلام دارای ۴۰ اقامتگاه بومگردی است که از زمان شیوع کرونا تاکنون تعطیل شده و هیچ فعالیتی ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: تاکنون هزار و ۱۷۰ نظارت و سرکشی از تاسیسات گردشگری، دفاتر، مهمانپذیرها، هتل‌ها و سایر اماکن گردشگری به عمل آمده و ۳۸۵ تذکر به مجموعه‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت نکرده‌اند، تذکر داده شده است.

 شنبه‌زاده تصریح کرد: با افراد در حوزه تاسیسات گردشگری، اقامتی و پذیرایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، به شدت برخورد می‌شود چراکه سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست سال چهار هزار و ۲۸۴ مسافر داخلی و ۶۰۰ مسافر خارجی در هتل‌های ایلام اقامت داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا از ابتدای اسفندماه تاکنون با توجه به نبود داروی مشخص درمان آن در کشور، شیوه جدیدی از زندگی را برای مردم رقم زده و تاکنون اقدام‌های مختلفی برای کنترل این بیماری انجام گرفته است.

جدیدترین برنامه دولت، اجرای سه طرح عمده کرونایی شامل مدیریت، نظارت و آموزش محله‌محور، محدودیت تردد و ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی و تعطیلی نسبتا وسیع در سیستم اداری و بازار بوده که از ابتدای هفته جاری در این استان اجرا شده است.

پیش از آغاز اجرای محدودیت های جامع از اول آذرماه به مدت ۲ هفته این محدودیت ها بنابر مصوبه ستاد استانی کرونا در شهرستان های بحرانی استان ایلام اعمال و دورکاری و کاهش ساعت کار بانک ها و ادارات اجرا شد.

از مجموع ۱۱ شهرستان استان ایلام ۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، هشت شهرستان نارنجی و تنها یک شهرستان زرد است.

بر اساس آخرین اطلاعات، شهرستان‌های ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، سیروان، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر در وضعیت نارنجی و هلیلان و ملکشاهی در وضعیت زرد قرار دارند.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha