رسولی: اعلام نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ شتابزده است

 تهران-ایرنا- عضو شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان اعلام لیست پرشمار نامزدهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم را شتابزده خواند و با تاکید بر لزوم پرهیز از شوخی انگاری تصمیم‌گیری درباره دومین مرتبه اداره کشور گفت: نگاه تقلیل گرایانه به انتخابات و معرفی نامزدها نسبتی با اصلاحات ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا؛ ردصلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح طلب در انتخابات دوم اسفندماه گذشته، شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح طلبان را در ارائه لیست اصلاح‌طلبی با مشکل مواجه کرد. بطوریکه در بیانیه‌ای کنار کشیدن خود را اعلام کرد. همزمان اصلاح‌طلبان بدون توجه به این موضع شورا، با دو لیست حداقلی در انتخابات حاضر شدند و در نهایت صحنه را به رقیب اصولگرای خود واگذار کردند.

در واکنش به انفعال شورای عالی و همچنین شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات و واگذاری کرسی‌های سبز بهارستان به جریان رقیب، محمد رضا عارف رییس این شورا به همراه عبدالواحد موسوی لاری نایب رییس آن استعفا کردند و با گذشت ۱۰ ماه سرنوشت این شورا در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

با نزدیک شدن به انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ ریاست جمهوری، تکاپوی گروه‌های سیاسی برای حضور موثر در این انتخابات پررنگ‌تر شده است. بطوریکه روز گذشته حسین دهقان وزیر دفاع سابق با اعلام نامزدی خود در انتخابات به شکل رسمی وارد این رقابت‌ها شد. این در حالی است که میان سایر احزاب و گروه‌های سیاسی هم زمزمه‌هایی از اعلام نامزدی برخی شخصیت‌های سیاسی به گوش می‌رسد.

حزب اعتماد ملی روز گذشته در اطلاعیه‌ای از معرفی نامزد مستقل این حزب در هفته‌های آتی خبر داد. متعاقب این خبر، برخی محافل از شانس بالای محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران برای نامزدی در انتخابات رییس جمهوری خبر دادند موضوعی که با واکنش اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی مواجه شد. او در گفت وگو با ایرنا این خبر را رد نکرد اما حق شناس را یکی از گزینه‌های این تشکل اصلاح‌طلب معرفی کرد.

پیش از این هم، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری از احتمال معرفی نامزد مستقل این حزب در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده و اعلام این موضوع را به برگزاری کنگره این حزب در ماه آینده موکول کرده بود.  

 سازوکار شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و تجربه حضور و نقش آفرینی شخصیت‌های غیرحزبی در تصمیم گیری‌های آن و همچنین انفعال این ائتلاف بر سر ارائه لیست در انتخابات مجلس، گروه‌های اصلاح طلب عمدتا عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را بر آن داشت که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، فارغ از سازوکار جمعی نامزد مستقل معرفی کنند.

موضوعی که انتقاد حسن رسولی عضو شورای‌عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و نماینده شورای شهر تهران و از نزدیکان عارف را به همراه داشته است. او امروز در کانال اطلاع‌رسانی خود، اعلام لیست پرشمار نامزدهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم را شتاب‌زده ارزیابی کرد و نوشت: در فرایند سیاست‌ورزی انتخاباتی اصلاح طلبانه، این مرحله نخستین نیست. تدوین و تصویب نظریه، سازمان و راهبری انسجام‌بخش و مورد وفاق تمام ظرفیت‌های مرام اصلاحی، مقدم بر این مرحله است.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: شان و جایگاه نهادینه‌شده جریان فکری ما از یک سو و پیشنهاد فرد یا افرادی به مردم گرفتار در معیشت و سلامت روزمره خویش، برای قرار گرفتن در دومین مرتبه مدیریت اداره کشور (رییس جمهوری) از سوی دیگر، مستلزم پرهیز از شوخی‌انگاری این مهم است. بر این اساس باور دارم. این نگاه تقلیل گرایانه نسبتی با اصلاحات ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha