نیمی از شهدای خراسان رضوی داوطلبانه به جبهه اعزام شده‌اند

مشهد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: نیمی از شهدای این استان را "شهیدان بسیجی" تشکیل می‌دهند که در طول هشت سال دفاع مقدس به طور داوطلبانه عازم جبهه نبرد حق علیه باطل شده بودند.

حجت‌الاسلام حسین معصومی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج افزود: از مجموع ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید خراسانی هشت هزار و ۴۴۳ نفر "شهید بسیجی" هستند. 

وی ادامه داد: از نظر سازمانی شهید بسیجی به شهدایی اطلاق می‌شود که هیچ گونه وابستگی نظامی نداشته و داوطلبانه به جبهه رفته‌اند لذا بر این اساس به عنوان نمونه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، هلال احمر و جهاد سازندگی با حکم ماموریت در جبهه حضور یافته بنابراین شهید بسیجی به حساب نمی‌آیند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: هرچند شمار شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) در خراسان رضوی نسبت به جمعیت شهدای استان کم است اما بخش عمده این شهدای گرانقدر نیز شهید بسیجی و داوطلب بوده اند.

معصومی با گرامیداشت هفته بسیج افزود: تقدیم هشت هزار و ۴۴۳ شهید بسیجی مایه مباهات خراسان رضوی است زیرا گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در سایه تفکر بسیجی اتفاق افتاده است.

خراسان رضوی با حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده را در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرد.

شمار جانبازان سرافراز زیر ۲۵ درصد نیز در خراسان رضوی ۲۹ هزار نفر است. 

اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان 6 میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی هم ‌اینک ۳۱۴ هزار نفر را زیر پوشش خدمات خود دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha