۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84124797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جابجایی مسافر در استان اردبیل ۴۰ درصد کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از کاهش ۴۰ درصدی جابجایی مسافر در این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا در هشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا ، رضا شیرین‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در این مدت ۸۳۹ هزار مسافر در استان جابجا شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال که یک میلیون و ۳۸۸ هزار مسافر بود.

او با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی تعداد سفرها در سال جاری افزود: در هشت ماه پارسال ۱۹۴ هزار و ۵۷۰ مورد سفر در استان انجام شده که این رقم امسال ۱۶۶ هزار و ۳۶۳ مورد بوده است.

وی به فعالیت ۵۴ شرکت مسافری در استان اردبیل اشاره کرد و اظهارداشت: از این تعداد مسافر ۳۵۲  هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۹۳ هزار نفر با مینی‌بوس و ۳۹۲ هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده‌اند.

او گفت: در مجموع ۱۴ هزار و ۱۷۱ راننده در استان در حال خدمات‌رسانی به مردم و مسافران هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ راننده در بخش مسافر به مردم خدمت می‌کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوس و همچنین ۲۴۱ دستگاه مینی‌بوس می‌باشد.

شیرین‌زاده با بیان اینکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می‌شود، افزود: مسوولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

او اظهارداشت: علاوه بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی و ترمینال‌ها به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجراست.

وی سفر با ناوگان عمومی مسافربری را ارزان و ایمن دانست و بیان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی استان کمترین میزان تخلف و تلفات را دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

شیرین‌زاده اضافه‌کرد: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایات خود از عملکرد شرکت‌های مسافربری را از طریق سامانه‌های ۱۰۰۰۱۴۱، شهراه و یا با مراجعه حضوری به دفتر ترمینال اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha