نقاهتگاه بیماران بهبودیافته از کرونا در خوی راه‌اندازی شد

ارومیه- ایرنا- فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خوی گفت: برای طی کردن دوران نقاهت بیماران کرونایی، نقاهتگاهی در سالن ورزشی ۹ دی این شهرستان راه‌اندازی شد.

سرتیپ دوم پاسدار محمدباقر علایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مرکز با ظرفیت ۲۰ تخت برای بیماران بهبودیافته کرونا با امکانات مناسب تجهیز شده است، تا بیماران پس از بهبودی در این محل تحت مراقبت باشند.

وی علت تشکیل این نقاهتگاه را طی کردن دوره ۱۴ روزه بیماری عنوان کرد و اظهار داشت: این بیماران که نتیجه آزمایش آنها مثبت است، بعد از طی کردن دوره درمان می‌توانند برای اطرافیان واگیری داشته باشند و ویروس را انتقال دهند از اینرو برای دور ماندن از افراد سالم و تا بهبودی کامل به این نقاهتگاه منتقل می‌شوند.

فرمانده سپاه خوی با بیان اینکه استراحتگاه با بهره‌گیری از امکانات بهداشتی و درمانی لازم ایجاد شده است، افزود: این مرکز با دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت ساخته شده و دارای تهویه مناسب، جداکننده (پارتیشن)، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و حمام و دستشویی است.

به گزارش ایرنا، بیماری کرونا از اوایل اسفند سال گذشته در کشور و آذربایجان‌غربی شیوع یافته و ده‌ها هزار نفر در این استان به بیماری مبتلا شده‌اند.

وضعیت شهرستان خوی به همراه ۹ شهرستان دیگر در شیوع این بیماری، قرمز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha