به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از آغاز ارائه غیرحضوری خدمات این شرکت به مشترکان و فعال شدن اپلیکیشن «برق من» خبر داد و گفت: این اپلیکیشن از امروز –یکشنبه ۹ آذر- به طور رسمی فعال شده است و از این به بعد خدمات اداری و مسائل مربوط به اشتراک، پرداخت قبوض و سایر خدماتی که تا کنون در ادارات برق استان ارائه میشد فقط از طریق ثبت در سامانه همراه «برق من» انجام خواهد شد.
فرامرز سپری در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه «برق من» ۴۰ خدمت مورد تقاضای مشترکان شبکه برق را پشتیبانی میکند و تقریبا به طور کامل نیاز به حضور خدماتگیرندگان در ادارات برق با راهاندازی رسمی این سامانه برطرف شده است. بر همین اساس عملا از امروز به صورت حضوری در ادارات شرکت توزیع برق مازندران برای ارائه خدماتی که در اپلیکیشن برق من قرار دارد پذیرای مخاطبان نخواهیم بود.
وی با اشاره به ضرورت کاهش رفتوآمدها و اجتماعات به دلیل شیوع کرونا خاطرنشان کرد: یکی از روشهای قطع کردن زنجیره انتقال کرونا ارائه خدمات غیرحضوری است. بر همین اساس در شرایط کنونی استفاده از این نرمافزار به پیشگیری از شیوع و انتقال کرونا نیز کمک خواهد کرد.
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقهای مازندران، مشاهده آخرین فیش، سابقه مصرف، پرداخت قبض، خوداظهاری قرائت کنتور، بررسی صورت حساب، تسویه حساب، درخواست انشعاب، آزمایش کنتور، وصل مجدد انشعاب، تغییر مکان داخلی، درخواست اصلاح نام، نصب مجدد انشعاب، تغییر نام مشترکان، اعلام قطعی و خرابی خطوط، گزارش حوادث مرتبط با شبکه برق، استعلام این که مشترک شامل چه طرحی در برق امید است و بسیاری از خدمات دیگر در این سامانه تعبیه شده است.
سپری یکی از ویژگیهای استفاده از خدمات غیرحضوری در سامانه «برق من» را اطلاعرسانی مراحل ارائه خدمات از طریق پیامک به متقاضیان عنوان کرد و گفت: پس از ثبت تقاضا از سوی مشترک، سایر مراحلی که توسط شرکت انجام میشو با ارسال پیامک به متقاضی اطلاع داده خواهد شد. استفاده از این اپلیکیشن علاوه بر افزایش سطح رضایتمندی مشترکان و قطع زنجیره انتقال کرونا، در صرفهجویی زمان، کم شدن ترافیک و کاهش مصرف سوخت نیز اثرگذار است.
این مسئول با اشاره به امکان اعلام مواردی مانند قطعی شبکه، ضعف ولتاژ و رفع خطر اتفاقات شبکه برق ناشی از توفان یا سایر حوادث در اپلیکیشن «برق من» اظهار کرد: سامانه تلفنی ۱۲۱ قابلیت برقراری تماس همزمان و در انتظار نگه داشتن ۳۰ مشترک را دارد. معمولا در مواردی که خاموشی رخ میدهد یا مانند روزهای اخیر وزش باد اختلالی در شبکه برق ایجاد میکند، تعداد تماسها بالا میرود و بسیاری از مشترکان به سختی میتوانند با سامانه ۱۲۱ تماس بگیرند. اما در اپلیکیشن «برق من» این مشکل برطرف شده و مشترک میتوان با ثبت نوع اختلال و مختصات محل وقوع آن، بلافاصله به همکاران ما گزارش دهد تا در اسرع وقت نسبت به رفع اشکال اقدام شود.
سپری یکی دیگر از مزایای این سامانه را ثبت اطلاعات مربوط به ارائه خدمات در سامانه برشمرد و افزود: با ثبت اطلاعات و مشخص شدن تعداد تقاضاها در بخشهای مختلف، عملا پایش و نظارت و برنامهریزی برای اجرای طرحهای توسعهای شبکه برق نیز سادهتر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقهای مازندران در پاسخ به این پرسش که مشترکان ساکن مناطق محروم از اینترنت یا مشترکانی که گوشیهای هوشمند ندارند چگونه از این خدمات بهرهمند خواهند شد، اظهار کرد: این موضوع را عمدتا در مورد مشترکان روستانشین خواهیم داشت. به همین دلیل در حال پیگیری و رایزنی با دهیاران روستاها هستیم تا این قبیل مشترکان به شرکت معرفی شوند یا نسبت به ثبت تقاضایشان در سامانه برق من اقدام کنند. اما تعداد این افراد اندک است و امیدوار هستیم که به مرور به جمع خدماتگیرندگان برق من اضافه شوند. وقتی بیش از ۸۰ درصد خدمات گیرندگان در استان امکان استفاده از این امکان را دارند، باید به سمت توسعه خدمات غیرحضوری برویم.
سپری خاطرنشان کرد: مشترکان شبکه برق استان میتوانند اپلیکیشن برق من را از سایت شرکت توزیع برق منطقهای مازندران به نشانی https://www.maztozi.ir/ یا لینک مرتبط برق من در کافهبازار دانلود و از آن استفاده کنند. همچنین امکان نصب این اپلیکیشن روی انواع گوشیهای هوشمند با سیستم عامل اندروید یا آی.آو.اِس نیز وجود دارد. ضمنا مشترکان شبکه برق استان روزهای سهشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ میتوانند برای ارتباط مستقیم با من و بیان مشکلات خود، با شماره ۱۲۱ و داخلی ۵ تماس بگیرند.
مازندران دارای ۲ شرکت توزیع برق به نام های شرکت توزیع برق مازندران و شرکت توزیع برق غرب مازندران است . شرکت توزیع برق مازندران یک میلیون و ۵۴۰ هزار مشترک دارد و از این میزان حدود ۷۰ درصد آن معادل بیش از یک میلیون ، مشترک خانگی هستند.
نظر شما