آزمایشگاه مولکولی کرونا با ۳۰میلیارد ریال اعتبار در خمین راه‌اندازی شد

خمین- ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین از راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه پیشرفته تشخیص مولکولی کرونا در این شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

دکتر "مجتبی دیده دار " روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود گفت: مجوز فعالیت این آزمایشگاه از انستیتو پاستور ایران دریافت و اعتبار لازم نیز با کمک‌های وزارت بهداشت تأمین شده است.
وی افزود: این آزمایشگاه علاوه بر آزمایش‌های مربوط به کرونا در آینده برای تشخیص بیماری‌های ویروسی و آزمایشات ژنتیکی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا نمونه‌های گرفته شده از بیماران بستری و سرپایی به مرکز استان ارسال شده است، اضافه کرد: ظرفیت روزانه آزمایشگاه ۱۰۰ آزمایش است و با راه اندازی دستگاه دوم، ظرفیت آن به ۲۰۰ آزمایش در روز خواهد رسید.
دیده دار تاکید کرد: آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا در فضایی کاملاً استریل راه اندازی شده است.
وی پاسخ دهی زود و سریع، شناسایی بیماران و شروع اقدامات درمانی مناسب و به موقع را از مهمترین مزایای راه اندازی این آزمایشگاه در شهرستان خمین بیان کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین یادآور شد: تا کنون سه هزار و ۱۵۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در خمین انجام شده است و یکهزار و ۲۲۶ بیمار مبتلا به کرونا نیز در این شهرستان شناسایی شده‌اند.

دیده دار اظهار داشت: یکهزار و ۸۵ بیمار کرونایی در شهرستان بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در خمین جان خود را از دست داده‌اند.

خمین در جنوب استان مرکزی است و در وضعیت قرمز از نظر شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۸۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۸۷۵ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری دیروز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر یکشننبه (نهم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۹۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.

لاری افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha