حسن لاله روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس تبدیل بخشی از جاده به خیابان با رفوژ (گذرگاهی در وسط معبر سواره رو که فضایی امن برای عابر پیاده ایجاد میکند) میانی ورودی شهر پردیس در مسیر جاده قدیم با هدف امنیت بخشی به تردد عابران در دست اجراست.
وی اظهار داشت: نصب نرده، کاهش سرعت خودروها، تأمین روشنایی و زیبایی بخشی با استفاده چراغهای مبله شهری در در ورودی شهر پردیس ازجاده قدیم جاجرود که گذرگاه اصلی تردد مسافران پر شمار شمال از این محدوده است، توسط شهرداری پردیس در دست اقدام و اجرا است.
«لاله» با بیان اینکه پیش از این برای زیبا سازی وردی شهر پردیس برنامه ریزی نشده بود، اظهار داشت: مسافران شمال شهر پردیس را ندیده و از کمربندی راهی شهرهای شمالی میشدند با تبدیل جاده به خیابان و کاهش سرعت خودروها و زیبا سازی ورودی شهرشاهد افزایش تردد مسافران در شهر جدید پردیس خواهیم بود.
وی افزود: برای احیای فضای سبز، رسیدگی به وضعیت رمپ و لوپهای پل بتونی فازهای صنعتی ۷و۸، بهسازی نمای مغازههای کنار جاده با همکاری کسبه نیز برنامه ریزی شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر پردیس با اشاره به پیشنهاد شورای اسلامی پردیس برای تأمین دسترسی محلی، اظهار داشت: بعد از پل خلیج فارس برای تردد صنعتگران پروژه دسترسی محلی با صرف یک و نیم میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد تا صنعتگران با طی مسافتی کوتاه از نواحی صنعتی به پردیس و بلعکس تردد داشته باشند و رفع گرههای ترافیکی در محدوده یاد شده از دیگر مزایای اجرای این پروژه است.
«لاله» با اشاره به اجرای پروژه بهسازی آسفالت در ورودی روستای اصطلک، اظهار داشت: اصلاح و بهسازی آسفالت جاده کارخانه سیمان، ورودی جاده اصطلک و باغکمش از زیر پل خلیج فارس با صرف ۲ میلیارد تومان اعتبار یکی دیگر از پروژههای اجرایی برای امنیت بخشی تردد کامیونها است و تأمین روشنایی ورودی جاده نیز همزمان در دست اقدام و اجرا است.
وی ادامه داد: کانال بتونی سیاهسنگ را برای مقابله با سیلابهای احتمالی در بازندگی های شدید برای جلوگیری از آسیب پذیری بستر رودخانه و آسیب رسانی به سولههای صنعتی با ۳ میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر پردیس گفت: طی سالهای مالی ۹۷ و ۹۸ در حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پروژههای عمرانی برای حریم و محدوده پایین جاده شامل فازهای صنعتی ۷ و۸ پردیس، بخشهای پیرامونی، حریم و محدوده صرف شد.
وی با اشاره به جزئیات پروژههای عمرانی، اظهار داشت: آسفالت خیابانهای اصلی خرمدشت، اصلاح هندسی مجدد میدان صنعت در بلوار اصلی، لکه گیری در خیابانهای ۲ متری غربی، بلوار شرق سیاهسنگ، ۱۸ متری قائم و ۲۴ متری سینا اجرایی شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر پردیس گفت: ۵ بافت صنعتی در شهرستان پردیس واقع شده که ۳ ناحیه صنعتی در جاجرود و ۲ ناحیه صنعتی در پردیس و بومهن مستقر هستند و مهمترین و باسابقهترین این بافتها خرمدشت و سیاهسنگ با ۴ هزارو پانصد واحد صنفی، صنعتی و ۴۵ هزار نفر نیروی فعال هستند.
«لاله» با اشاره به قدمت مناطق صنعتی خرمدشت و سیاهسنگ، اظهار داشت: از سال ۱۳۴۶ پلاک شماره ۲۰۶ خرمدشت از پلاک ۳و ۴ قطعه بندی و برای استقرار صنایع آماده شده است.
وی با بیان اینکه مزیت نسبی شهرستان ما صنعت است، اظهار داشت: بر اساس آمار بیش از ۸ هزار واحد صنفی و صنعتی در ۵ ناحیه جاجرود، تپه سیف، بومهن، خرمدشت و سیاهسنگ با اشتغالزایی برای یکصد هزار نفر چرخه اقتصادی به همراه ارزش افزوده مناسب برای شهرستان تأمین میکنند.
رئیس شورای اسلامی شهر پردیس گفت: نواحی صنعتی یکی از منابع درآمدی مناسب در حوزه پرداخت مالیات، عوارض ساخت و ساز، پایان کارو عدم خلافی هستند و شهرداری پردیس هم در مقابل خدمات رسانی خوبی به این نواحی ارائه میکند.
شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.
نظر شما