مراکز درمانی استان مرکزی ۹ دستگاه اکسیژن ساز نیاز دارند

اراک - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: مراکز بیمارستانی استان مرکزی به صورت اضطراری به ۹ دستگاه اکسیژن‌ساز و مخازن و تجهیزات جانبی برای مداوای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیاز دارند.

دکتر«بهمن صادقی سده» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ دستگاه اکسیژن ساز ۲۰ تنی و ۲ دستگاه اکسیژن با ظرفیت ۱۰ تن برای بیمارستان‌های اراک  و پنج دستگاه اکسیژن‌ساز ، مخازن و تجهیزات جانبی  با ظرفیت ۱۰تن برای مراکز درمانی شهرستان‌های تابعه استان نیاز است. 

وی اظهار داشت: استفاده از اکسیژن در درمان بیماران کرونایی از مولفه‌های کلیدی در روند درمان است و کمبود تجهیزات اکسیژن ساز برای حوزه درمان فاجعه محسوب می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی  اراک گفت: پیش از شیوع کرونا یک دستگاه ۲۵۰ لیتری و ۳۵۰ لیتری اکسیژن ساز در مجموعه درمان استان مرکزی وجود داشت که مستهلک شده بودند و با نیاز مبرم بیماران کرونایی به خدمات تنفسی ۲ دستگاه اکسیژن ساز ۹۰۰ لیتری به ظرفیت درمان اضافه شد.

دکتر صادقی افزود: دستگاه اکسیژن ساز ۱۰ تا ۱۲ لیتری برای بخش عادی بیمارستانی و دستگاه اکسیژن ساز ۱۵ تا ۲۰ لیتری در دقیقه برای بخش ویژه نیاز است.

وی اظهار داشت: در صورتی که بیماران در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک به ۱۲۰ نفر افزایش برسد به شدت کمبود دستگاه اکسیژن ساز محسوس خواهد بود و نیاز است که به همت خیران و مساعدت مردمی هرچه سریع‌تر پیش‌نیازها برای شرایط احتمالی شیوع بالا کرونا تامین شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی  اراک گفت: ظرفیت افزایش مخزن ذخیره اکسیژن مایع در استان با ظرفیت ۱۰، ۲۰ و ۲۵ تنی وجود دارد که مزایای آن،درصد خلوص بالاتر و نیاز نداشتن به برق است.

دکتر صادقی افزود: بیمارستان امیرالمومنین(ع) و آیت‌الله خوانساری اراک به خدمات تخصصی کرونا تبدیل شده و نیاز است که هر چه سریعتر یک مخزن ۲۰ تنی اکسیژن برای بیمارستان امیرالمومنین (ع)  و یک مخزن ۱۰ تنی اکسیزن برای بیمارستان خوانساری تامین شود.

وی اظهار داشت: در صورتی که بیمارستان صحرایی در استان راه اندازی شود این مجموعه نیز به یک مخزن ۲۰ تنی اکسیژن نیاز دارد.

استان مرکزی بعد از قم دومین استان درگیر با کووید ۱۹ بود و تاکنون ۳۱ هزار و ۸۰۰ نفر در استان به کرونا مبتلا شده و یک هزار و ۲۶۵ نفر نیز فوت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha