۴ سایت برف روبی در منطقه ۹ تهران راه‌اندازی شد

تهران - ایرنا - شهردار منطقه ۹ تهران از راه اندازی چهار سایت برف روبی در این منطقه خبر داد و گفت: در فصل سرما نیروهای خدمات شهری در این منطقه آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

سید مصطفی موسوی روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مانور برف روبی منطقه ۹ در حاشیه رودخانه کن برگزار شد که در این مانور ۲۵۰ نیروی خدمات شهری با تجهیزاتی  از جمله؛ خودروهای پیک آپ و ماشین آلات برف روبی شامل؛ نمک پاش تیغه دار، کامیون، خاور، لودر و نیسان آمادگی خود را در معرض نمایش گذاشتند.

وی افزود: ۴ سایت برف روبی با ۲۰۰ تن شن، ۲۰ هزار کیسه نمک، ۱۰ هزار کیسه سنگری و ۷۰ تن نمک مخصوص ماشین های نمک پاش در راستای خدمت رسانی به شروندان راه اندازی شده است.

شهردار منطقه ۹ تهران ادامه داد: با تدابیر و اقدامات انجام شده مشکلی در فصل سرما نخواهیم داشت و تلاش داریم در فصل سرما شهروندان با کمترین مشکل از این فصل زیبا لذت ببرند.

فاز اول میدانگاه هاشمی در شرف افتتاح

وی با بیان اینکه یکی از پروژه های اولویت‌دار و انسان محور این منطقه، پلازا (میدانگاه) هاشمی است، گفت: میدان هاشمی با بیش از یک هزار متر مساحت در گذشته وجود داشته و به دلیل وجود درختان زیاد مانند یک بوستان کوچک عمل می‌کرد.

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه فاز دوم این میدانگاه نیز در حال طراحی است، افزود: این پروژه در صورت اجرا به یکی از مراکز محله های خاص تهران تبدیل می‌شود و کل محله را به هم پیوند می‌دهد که با احتساب مستحدثات فضای این میدانگاه به حدود دو هزار متر می‌رسد.

وی ادامه داد: فضای میدانگاه طوری طراحی شده که مناسبت‌های مختلف می‌تواند در آن اجرا شو که به دلیل وجود مسجد علی اکبر در این میدانگاه می‌توان عزاداری‌های مختلف را در آن برگزار کرد و علاوه بر این، فضای میدانگاه برای برگزاری جشن های آیینی نیز مناسب است و محلی برای تعاملات اجتماعی خواهد شد.

به گفته موسوی، اختلاف سطح فضای میدانگاه با یک رمپ پوشانده شده و مناسب‌سازی برای معلولان نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

درخواست دانش آموزان برای ایجاد بوستان ویژه کودکان

شهردار منطقه ۹ با اشاره به راه اندازی پویش درخواست دانش آموزان از شهردار منطقه نیز گفت: در مدارس منطقه از کودکان خواستیم که به شهردار نامه بنویسند و درخواست های خود را مطرح کنند که یکی از درخواست هایی که در اکثر نامه ها مطرح شد این بود که یک بوستان ویژه کودکان ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: نخستین و بزرگترین بوستان دوستدار کودک در محدوده پادگان جی و خیابان اجتماعی استاد معین و در نزدیکی دو محله شهید دستغیب و امامزاده عبدالله منطقه ۹ تا بهار ۱۴۰۰ ساخته می‌شود.

موسوی با بیان اینکه طبق پیش بینی، این بوستان در بهار سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود، گفت: سرانه فضای سبز منطقه حدود ۵.۸ متر است، البته در محدوده فرودگاه و در پایگاه یکم شکاری درخت‌های زیادی کاشته شده که با احتساب آن شاید سرانه فضای سبز منطقه به ۱۵ متر نیز برسد اما از آنجا که شهروندان منطقه نمی‌توانند از آن فضا استفاده کنند، بنابراین نباید آن را به حساب سرانه فضای سبز منطقه آورد.

به گزارش ایرنا، منطقه ۹ شهرداری تهران در غرب شهر تهران قرار دارد، این منطقه از ۲ ناحیه تشکیل شده و دارای هشت محله است که ناحیه یک شامل سه محله و ناحیه ۲ شامل پنج محله است.

استاد معین، دکتر هوشیار، دستغیب، امام زاده عبدالله(ع)، مهر آباد، شمشیری، سر آسیاب و فتح صنعتی از محله‌های منطقه ۹ است و فرودگاه مهرآباد، پادگان جی، پارک المهدی از مهمترین اماکن این منطقه به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha