۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 84132855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حملات ائتلاف سعودی به فرودگاه بین‌المللی صنعا

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹
کد خبر: 84132855
حملات ائتلاف سعودی به فرودگاه بین‌المللی صنعا

تهران-ایرنا- منابع یمنی روز چهارشنبه از حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به فرودگاه بین‌المللی صنعا در پایتخت یمن خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز،‌ نیروهای انصار الله یمن اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف سعودی- اماراتی دو بار فرودگاه بین‌المللی صنعا و پایگاه هوایی الدیلمی را بمباران کردند.

در همین حال برخی منابع از وقوع انفجار در انبارهای سلاح نیروهای انصار الله در فرودگاه صنعا خبر دادند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز یکشنبه هم دو حمله هوایی به اطراف فرودگاه بین المللی صنعا انجام دادند.

این جنگنده‌ها طی روزهای اخیر حملات خود را به یمن تشدید کرده‌اند و این حمله در حالی انجام شده است که ائتلاف سعودی دو حمله جداگانه به استان های تعز و الحدیده انجام داده است که در اثر آن ۱۱ کودک از جمله یک نوزاد یک ماهه کشته شدند. این در حالی است که طی این حملات ۳ کودک دیگر نیز زخمی شده اند.

مسئول هماهنگی امور بشردوستانه در یمن با انتشار بیانیه ای گفت: این حملاتی که توجیهی برای آن وجود ندارد باعث قربانی شدن بسیاری از کودکان و زنان شده است که وحشتناک و قابل بخشش نیست. امروز خانواده های زیادی برای فرزندان خود که بدون گناه کشته شده اند، عزادار هستند.

در همین راستا دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور بشردوستانه دیروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از کشته شدن ۲۳۳ هزار نفر در جنگ تحمیلی بر یمن طی ۵ سال گذشته خبر داد.

جنگ تحمیلی عربستان به همراهی امارات و چند کشور دیگر به یمن از سال ۲۰۱۵ تاکنون منجر به کشته شدن هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان و ویرانی این کشور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha