امکان ثبت شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی در آذربایجان غربی فراهم است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: مشترکان در این استان در راستای ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سامانه رایگان ۱۹۵ پیامک کنند.

قاسم جلیلی‌نژاد روز ‌پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت ۷۲ ساعت باید رسیدگی به این موضوع انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه ‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مشترکان حوزه ارتباطات نیز می‌توانند شکایات خود در خصوص اینترنت و مصرف بسته‌های شرکت طرف قرارداد در سامانه https://۱۹۵.cra.ir/ را ثبت کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: بیش از یک‌هزار و ۸۹۵ شکایت مردمی در سامانه ۱۹۵ در این استان ثبت شده است و تاکنون به بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ مورد از این شکایت‌ها رسیدگی شده و باقی آن نیز در دست اقدام است.

جلیلی‌نژاد اظهار داشت: بیشترین شکایت ثبت شده در آذربایجان غربی با ۳۵ درصد مربوط به مخابرات مناطق، ۱۸ درصد مربوط به همراه اول، ۱۲ درصد مربوط به ایرانسل، چهار درصد مربوط به آسیاتک، ۶ درصد مربوط به پارس آنلاین، ۱۱ درصد مربوط به های‌وب، ۲ درصد مربوط به رایتل و ۱۲ درصد مربوط به سایر دستگاه‌هاست.

وی گفت: در مورد اینترنت نیز در استان بیشترین شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات اینترنت، کیفیت سرویس ارائه شده و مشکلات مالی و تعرفه‌ای و در خصوص تلفن همراه مربوط به خدمات مالکیت، سیمکارت و عدم آنتن دهی است.

به گزارش ایرنا در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha