۱۷ میلیمتر بارندگی در پیرانشهر ثبت شد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۷ میلیمتر بارندگی در یک هفته گذشته در پیرانشهر به عنوان پربارش ترین شهر استان ثبت شد.

مهدی کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمرکز سامانه بارشی فعال در استان در یک هفته اخیر در مناطق جنوبی آذربایجان غربی بوده ولی شهرستان ارومیه نیز شاهد بارش ۹ میلیمتری برف و باران در این مدت بود.

وی با بیان اینکه ابرناکی هوا موجب شده تا دمای کمینه و بیشینه در روزهای اخیر چندان متغیر نباشد، گفت: هوای استان در روزهای آتی همچنان توام با مه صبحگاهی وابرناکی همراه است.

 کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و شهرستان پلدشت با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهربود، دمای مرکز استان نیز بین منفی یک و ۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

در هفته گذشته بارشهای زودهنگام پاییزی که توام بابرف و باران بود موجب خوشحالی کشاورزان شد، پیش بینی های هواشناسی در این استان به علت اشتغال ۳۰ درصدی در بخش کشاورزی دارای اهمیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha