۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84133718
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الجزیره: عربستان و قطر در آستانه پایان دادن به اختلافات قرار دارند

شبکه خبری الجزیره از امکان توافق عربستان و قطر برای پایان دادن به اختلافات حدود چهار ساله خود (از ژوئن سال ۲۰۱۷) با یکدیگر و بحران شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ایرنا، الجزیره روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه با اشاره به سفر اخیر جراد کوشنر مشاور ارشد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به عربستان و قطر نوشت: کوشنر در تور منطقه‌ای خود با ولیعهد سعودی در ریاض و امیر قطر در دوحه دیدار کرد.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نیز روز پنجشنبه در گزارشی نوشت که دولت ترامپ از عربستان خواسته است که مسیر هوایی خود را به روی هواپیماهای قطری باز کند.

نیویورک تایمز به نقل از یک مسؤول دیپلماتیک افزود: کوشنر مشاور ارشد و داماد ترامپ و مسؤولان دیگر کاخ سفید روز چهارشنبه در دیدار با رهبران قطری در دوحه، مسأله تغییر مسیر عبور خطوط هوایی قطر از آسمان ایران به عربستان را بررسی کردند.

کوشنر هفته گذشته نیز در کاخ سفید با وزیر خارجه کویت دیدار کرد. کویت یکی از ارکان اصلی تلاش‌ها برای حل بحران سه ساله میان قطر و سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را هم به روی دوحه بستند.

این کشورها برای از سرگیری روابط ۱۳ شرط تعیین کردند اما قطر با بیان اینکه شروط تعیین شده ناقض حق حاکمیت این کشور است تاکنون به آن تن نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha