مراکز آموزشی ۳ شهر با وضعیت قرمز آذربایجان‌غربی یک هفته تعطیل است

ارومیه -ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت و دبیر ستاد کرونای اداره‌ کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: مراکز آموزشی سه شهر "شوط"، "چایپاره" و "تکاب" که در وضعیت قرمز دارند به مدت یک هفته تعطیل است.

"رضا میدان‌روز" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای "طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند ویروس کووید ۱۹ در شهرهای کشور"  و طبق تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در استان، تمامی مراکز آموزشی در شهرهای با وضعیت قرمز از جمله شوط و چایپاره در شمال استان و تکاب در جنوب استان به مدت یک هفته از امروز پانزدهم تا ۲۱ آذرماه جاری به‌طور کامل تعطیل است.

وی ادامه داد: در شهرهای وضعیت قرمز  همه کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار خواهد شد و فقط کارکنانی که برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تاسیسات و سامانه‌های الکترونیکی حضور آنها ضروری باشد حضور خواهند یافت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت و دبیر ستاد کرونای اداره‌ کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در تمام شهرهای نارنجی نیز همه کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

میدان‌روز اظهار داشت: کادر اداری مدارس اعم از مدیران و معاونان به صورت حضور حداکثری و با ۵۰ درصد نیرو بر فرآیند آموزش مجازی نظارت خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، حضور در مدارس استان از ۱۵ شهریور ماه کاملا اختیاری بوده و اجباری در این زمینه برای دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش لحاظ نشده ‌است.

۶۲۲ هزار دانش‌آموز در آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، سال تحصیلی جدید را از ۱۵ شهریورماه سال جاری در این استان آغاز کردند و هم‌اکنون حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس از تصمیمات ستاد مدیریت و مقابله با کرونا تبعیت می‌کند.

طی ۲ هفته اول آذر امسال، ۱۰ شهر آذربایجان‌غربی شامل ارومیه، خوی، سلماس، اشنویه، نقده، میاندوآب، سردشت، شوط، چایپاره و پلدشت در وضع قرمز و هفت شهر چالدران، ماکو، مهاباد، بوکان، تکاب، شاهین‌دژ و پیرانشهر در وضعیت نارنجی بود.

براساس اعلامیه جدید ستاد کرونای استان هم‌اکنون شهرهای قرمز شامل تکاب، شوط و قره ضیاء الدین و شهرهای نارنجی نیز شامل ارومیه، اشنویه، پلدشت، مهاباد، ماکو، خوی، سلماس، سیه چشمه، بوکان، سردشت، میاندوآب، نقده، شاهین‌دژ و پیرانشهر است.

با توجه به تمدید محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته دیگر اعمال این محدودیت‌ها همچنان در این شهرستان‌ها به قوت خود باقی است و از مردم انتظار می‌رود همچنان مصوبات ستاد کرونا را به‌خوبی رعایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha