نماینده مجلس:شهادت شهید فخری‌زاده تصویب طرح اقدام راهبردی را تسریع کرد

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران از چندماه قبل در مجلس مطرح شده بود که شهادت شهید فخری‌زاده ،تصویب این طرح را سرعت بخشید.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز یکشنبه در آیین بزرگداشت ۱۶ آذر روز دانشجو که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، در پاسخ به برخی اظهارنظرها و انتقادات دانشجویان در مورد مسائل روز کشور ،اظهار داشت: باید بپذیریم مجلس نهاد قانونگذار است و به قوانینی که وضع می‌کند، احترام گذاشته شود.

وی ادامه داد: در خصوص طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نیز، شورای نگهبان اصلاحاتی برای این طرح در نظر گرفت که مجلس هم آن را پذیرفت.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس ماده ۶ طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را به منطور تامین نظر شورای نگهبان در روز چهارشنبه۱۲ آذرماه اصلاح کردند.

بر این اساس ماده ۶ طرح ذکر شده به این ترتیب اصلاح شد: دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد طرف توافق هسته‌ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط بانکی و رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش ۲ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، در مجلس شورای اسلامی نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه سند (پروتکل الحاقی) را متوقف کند.

جعفری تصریح کرد: نمایندگان در مجلس یازدهم ذره‌ای در دفاع از انقلاب و ارکان نظام و تبعیض کوتاهی نمی‌کنند و خادم مردم هستند.

وی در ادامه با بزرگداشت ۱۶ آذر و شهدای دانشجو، اظهار داشت: دانشجوی ما نماد عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و آزاداندیشی است.

نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: طبع دانشجو متنفر از تبعیض، تحقیر و ذلت‌پذیری است و به همین دلیل دانشجو و دانشگاه می تواند تحول‌آفرین باشد.
جعفری خاطر نشان کرد:دانشگاه و دانشجو آرمانگرا و عدالت‌طلب است و نباید دانشجویان اجازه دهند این ویژگی‌ها کمرنگ شود.

وی به بررسی طرح شفافیت در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با تصویب این طرح برخی چالش‌ها و خلاهایی که در حال حاضر وجود دارد ،برطرف می‌شود.

جعفری همچنین از جامعه دانشگاهی و دانشجویی استان و کشور تقاضا کرد تا در بعد گفتمان‌سازی و نظارت به مجلس شورای اسلامی یاری دهد.

به گزارش ایرنا،  ۱۶ آذر هرسال در تقویم ایران که به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha