۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۶
کد خبر: 84137168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال شورای همکاری از تقویت روابط عربستان و عراق

بغداد - ایرنا - دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در جریان دیدار وزیر خارجه عراق از تقویت و رشد روابط این کشور و عربستان استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که «فواد حسین» وزیر خارجه این کشور و «نایف فلاح الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز (یکشنبه) در حاشیه اجلاس امنیتی «گفت وگوی منامه» با یکدیگر دیدار کردند.

براساس این بیانیه، فواد حسین کشورهای کویت و عربستان را دروازه عراق به سوی منطقه خلیج فارس برشمرد و خواهان اهمیت ایجاد سازوکار همکاری مشترک با شورای همکاری خلیج فارس شد.

وزیر خارجه عراق همچنین از دبیرکل شورای همکاری برای سفر به بغداد در چارچوب فعال‌سازی روابط و پل‌های تفاهم بین عراق و کشورهای این شورا تاکید کرد.

فواد حسین همچنین بر لزوم ایفای نقش شرکت‌های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در روند بازسازی کشورش از طریق سرمایه‌گذاری در  طرح‌های زیرساختی و ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری نتایج اجلاس سابق کمک کنندگان به عراق و هماهنگی با بانک جهانی تاکید کرد.

دبیر کل شورای همکاری نیز بر توجه این شورا به عراق تاکید و به چندین یادداشت تفاهم قبلی امضا شده در این زمینه اشاره کرد و حفظ میزان همکاری بین دوطرف را ضروری خواند.

براساس این بیانیه، وی همچنین خرسندی خود را از روند کنونی تقویت روابط عراق و عربستان و رشد میزان همکاری دوجانبه ابراز داشت و سازوکار سه جانبه بین عراق و مصر و اردن را ستود.

این بیانیه تصریح کرد: دبیرکل شورای همکاری بر حمایت این شورا از حاکمیت و ثبات و وحدت سرزمینی عراق و مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت که ما در حمایت به عراق تردید نخواهیم کرد و اینها فاکتورهای اساسی در شورای همکاری خلیج فارس است.

وی افزود: ما چارچوب همکاری مشترک با عراق داریم و اقدامات مالی برای تکمیل ارتباط با جنوب را انجام داده‌ایم و امنیت آبی و غذایی و تجاری بین دوطرف در سفرش به عراق مطرح خواهد بود.

این بیانیه همچنین تصریح کرد: وزیر خارجه عراق و دبیرکل شورای همکاری درباره چند موضوع منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه از جمله تنش بین تهران و واشنگتن و پیامدهای آن بر منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha