۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84137534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح شهید سلیمانی ۳۸۰۰ نفر را در استان سمنان غربالگری کرد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: سه‌هزار و ۸۰۰ نفر در محله‌های شهری و روستایی استان تاکنون با کمک نیروهای جهادی در قالب طرح شهید سلیمانی از لحاظ ابتلا به کرونا غربالگری شدند.

امیر بینایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: اجرای طرح غربالگری از لحاظ شیوع کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در ۱۵۰ محله شهری و روستایی استان سمنان در حال انجام است.
وی ادامه داد: یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان غربالگری شدند که از این تعداد ۴۰ درصد شامل ۶۰۰ نفر به عنوان مبتلا به کرونا شناسایی شدند.
وی بیان کرد: برای ۹۹ درصد افراد شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان با استراحت در خانه برای درمان اقدام شد و تنها یک درصد به بیمارستان‌ها ارجاع داده شدند.
بینایی تصریح کرد: شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار جزو مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان است.
وی یادآور شد: ۲هزار و ۳۰۰ نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود نیز در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند.
وی اضافه کرد: براساس گزارش‌ها ۶۳.۵ درصد جمعیت مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شدند.
بینایی خاطرنشان کرد: تست ۴۹.۵ درصد افراد غربالگری شده از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در طرح شهید سلیمانی مثبت شد که از این تعداد ۲۳.۵ درصد بستری شدند و برای ۷۵.۵ درصد با استراحت در خانه و شرایط قرنطینه‌ای برای درمان اقدام شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: مراکز نقاهتگاهی نیز در سراسر استان برای گذراندن دوره نقاهت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا راه‌اندازی شده است و در صورتی که در خانه شرایط قرنطینه برای افراد مهیا نباشد می‌توانند از این مراکز استفاده کنند.
بینایی بیان کرد: تمرکز در طرح شهید سلیمانی بر بحث پیشگیری از کرونا است و این طرح شامل سه گام اصلی مراقبت، حمایت و نظارت است و این طرح در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حال اجرا است.
۵۱ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر شنبه تا ظهر دیروز یکشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۱۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.
به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه یکشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ویروس کرونا با احتساب یک فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه (پانزدهم تا شانزدهم آذر)، از زمان شیوع تاکنون منجر به فوت ۷۹۱ بیمار در استان سمنان شده است.
بنا بر این گزارش، ۲۸۵ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اکنون در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha