سهم آذربایجان‌غربی از وام اشتغال روستایی به درستی تخصیص نیافته است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سهم این استان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به درستی تخصیص نیافته که برای رفع این نققیصه در این خصوص، اهتمام جدی از سوی مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضروری است.

محمدمهدی شهریاری یکشنبه شب در دیدار با مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ارومیه افزود: سهم استان از این تسهیلات نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال است که متأسفانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمتر از چهار هزار میلیارد ریال آن را تخصیص داده است.

وی از عملکرد بانک توسعه تعاون در حمایت از تولید در آذربایجان غربی انتقاد کرد و ادامه داد: این بانک مطابق انتظارات عمل نکرده است و کارنامه مناسبی در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، تبصره ۱۸ و جهش تولید ندارد.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رصد و پایش بانک‌های استان در حمایت از توسعه آغاز شده است، اضافه کرد: علاوه بر برخورد با بانک‌هایی که منابع خود را در خارج از استان سرمایه گذاری می‌کنند، از بانک‌های کم کار نیز حمایت نخواهیم کرد.

شهریاری گفت: ۲۲ پروژه جهش تولید که اغلب بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، با اعتبار پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طبق تفاهمنامه با سازمان برنامه و بودجه از طریق پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی افزود: معاونت اقتصادی استانداری آذربایجان غربی از طریق برگزاری جلسات تخصصی به صورت جدی پیگیر شتاب بخشی به تحقق پرداخت تسهیلات پروژه‌های جهش تولید است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این بانک همواره جزو ۲ بانک موفق در پشتیبانی از طرح‌های تکلیفی و اشتغال پایدار روستایی در سال‌های گذشته بوده، اظهار کرد: علت سفر به آذربایجان غربی، جذب ۱۰۰ درصدی منابع اشتغال پایدار روستایی و طرح‌های ملی و کمک به توسعه استان است.

حجت الله مهدیان کمک استانداری در تجهیز منابع بانک جهت به سرانجام رساندن اهداف توسعه‌ای بانک توسعه تعاون را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای رونق و جهش تولید و اشتغال در کشور بوده و آذربایجان غربی، همواره از استان‌های موفق در این باره بوده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha