موج بارشی جدیدی از چهارشنبه وارد آذربایجان غربی می‌شود

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: موج بارشی جدیدی از فردا چهارشنبه وارد جو استان می‌شود که سبب بارش برف و باران تا اواخر هفته خواهد شد.

یاسر اشتاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی که از ۲ روز قبل وارد آذربایجان غربی شده بود هم اکنون از منطقه خارج شده و جو آرامی همراه با مه صبحگاهی در استان حاکم است.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بارشی در آذربایجان غربی ثبت نشده و بارندگی‌ها از اواخر فردا دوباره آغاز می‌شود و توام با بارش‌های پراکنده است.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر و شهرستان پلدشت با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

اشتاد گفت: دمای شهر ارومیه نیز در این مدت بین منفی سه و مثبت سه درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۸۱.۷ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شده در حالی که سال گذشته در همین روز، این میزان ۳۹.۶ میلی‌متر و در میانگین بلند مدت استان نیز ۷۵.۱ میلی‌متر بود.

وی اضافه کرد: بررسی نمودار بارش‌های آذربایجان‌غربی نشان می‌دهد که بارش‌های امسال در مقایسه با سال قبل بیش از ۱۰۶ درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت نیز ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha