استنشاق گاز منوکسیدکربن سه کرمانی را دچار مسمومیت کرد

کرمان - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان از مسمومیت سه نفر در کرمان با گاز منوکسیدکربن خبر داد.

سید محمد صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه نفر از اعضای یک خانواده در شهر کرمان به دلیل نقص فنی در محل اتصال لوله های بخاری منزل دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند.

وی اظهار داشت: افراد دچار مسمومیت شده در این حادثه شامل یک زن و ۲ کودک هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان تصریح کرد: تیم فوریت های پزشکی، افراد دچار مسمومیت را بعد از انجام مراقبت های اولیه درمانی با حال عمومی مساعد به بیمارستان افضلی پور انتقال دادند.

مسمومیت با مونواکسید کربن یا گازگرفتگی مسمومیتی است که به دلیل تنفس گاز مونوکسیدکربن ایجاد می‌شود.

این گاز به دلیل ناقص سوختن و یا نادرست وصل شدن انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود و این نوع مسمومیت به دلیل افزایش سرمای هوا و نیاز به استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر در زمستان دیده می‌شود.

مسمومیت شدید با گاز منوکسیدکربن که گازی بی رنگ و بی بو است، منجر به مرگ افراد می شود.

از مرگ بر اثر گازگرفتگی به عنوان "مرگ خاموش" یاد می کنند.

علائم گازگرفتگی مانند سرماخوردگی است و نشانه هایی مانند سردرد، سرگیجه و سوزش چشم دارد.

مونو اکسید کربن در مقادیر کمتر از ۵۰ppm خطری ندارد و بین ۵۰ تا ۱۰۰ ppm می تواند سبب ایجاد عوارض نورولوژیک شود، اما در مقادیر بیشتر از ۱۰۰ppm خطر مرگ داشته و در مقادیر بالاتر از ۲۰۰۰ppm نیز سبب مرگ فوری در کمتر از ۲ دقیقه می شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha