۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84141614
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

به عشق قهرمانی

۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱
کد خبر: 84141614
به عشق قهرمانی

سنندج - ایرنا - هواداری و طرفداری از تیم‌های ورزشی بخصوص رشته فوتبال، قرن‌هاست ادامه داشته و مختص به ملت و کشور خاصی نیست، در ایران هم طرفداری از تیم‌های فوتبال بویژه پرسپولیس و استقلال از قدیم‌الایام وجود داشته و کری‌خوانی بین هواداران همیشه شور و شوقی در جامعه ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، لیگ قهرمانی آسیا در شرایط ویژه کرونایی جهان برگزار شد تا در کنار همه خبرهای بد و نگران کننده‌ایی که از این ویروس در جامعه منتشر می‌شود، برای ساعاتی، مردم آن را فراموش کنند و با شور و نشاط پای تلویزیون بنشینند و فوتبال ببینند.

استقلال و پیروزی ۲ تیم مطرح و با استعداد این روزهای فوتبال کشور هم، به جام ملت های آسیا راه یافته بودند و با توجه به بازی هر یک از این تیم‌ها، شکست‌ها و پیروزی‌هایی کسب شد و اینک پرسپولیس به فینال این مسابقات راه یافته است.

حال این روزها وقت کُری خانی طرفداران تیم سرخپوش پایتخت و پرطرفدار پرسپولیس است، تیمی که امید زیادی دارد قهرمان آسیا شود و کام هوادارن خود را پیش از پیش شیرین کند.

نیم قرن هواداری، وفادار هستم

یکی از طرفداران کهنه کار تیم پرسپولیس در بیجار به دوستانش که می‌رسد با صدای بلند از پشت ماسک می‌گوید: پرسپولیس بازم مثل همیشه، برنده می‌شه، با او به گفت و گو نشستم و از عشق و علاقه اش به فوتبال و تیم قرمز پوش با این سن سال صحبت گفت.

غلامرضا ابیدیان متولد سال ۱۳۳۱ است و بیش از نیم قرن است که هوادار پر و پا قرص پرسپولیس بوده و در طول این سال‌ها، به عشق موفقیت و پیروزی این تیم، روز را به شب و شب را به روز رسانده است.

وی افزود: ۱۶ یا ۱۷ سال سن داشتم که برای حضور در استادیوم شهید شیرودی (امجدیه سابق)  که مسابقات باشگاه‌های تهران در آن برگزار می‌شد از بیجار به تهران رفتم.

این طرفدار دو آتشه پرسپولیس گفت: چون اولین بارم بود نمی‌دانستم طرفداران هر تیم در یک سمت استادیوم مستقر می‌شوند و به همین علت، وقتی تیم پرسپولیس اولین گل را به استقلال (تاج سابق) زد، شادی کنان از جای بلند شدم و تشویق کردم که دیدم در میان طرفداران تیم آبی پایتخت هستم و کتک فصلی خوردم.

او با لبخند از این خاطره یاد کرد و ادامه داد: طرفدران استقلال ول کن نبودند، آنقدر دست بدست مرا کتک زدند که به نرده‌های پایین ورزشگاه خوردم و با صورت خونین و لباس پاره، به بیجار برگشتم.

ابیدیان یادآور شد: طرفداری و هواداری تیم‌های فوتبال، همراه با احترام به طرف مقابل و پرهیز از الفاظ زشت و دور از شخصیت لذت بخش است، چون فوتبال یک ورزش است و حکم می‌کند که پهلوانی رفتار کنید.

وی با ابزار نگرانی از اینکه عده‌ایی طرفدارنما برخی به بازیکنان تیم خود و حریف بی احترامی کرده و توهین می‌کنند، اظهار داشت: طرفدار باشید و با غرور و سربلندی از تیم محبوب خود (اینجا می‌گوید پرسپولیس قهرمان) تعریف کنیدو به هیچ عنوان تیم مقابل را تخریب یا به بازیکنانش توهین نکنید.

این طرفدار ورزش فوتبال اضافه کرد: از آن سال به بعد، هر روزی که دربی قرار بود برگزار شود، روز قبل با یکی از خودروهای باربری که دیگر با هم دوست شده بودیم، راهی تهران می‌شدم و شب را در مقابل درب استادیم تا صبح در کنار دیگر هواداران گفت و گو می‌کردیم و بعد از بازی هم همراه همان راننده به بیجار بر می‌گشتم.

وی گفت: گاهی اوقات هم می‌شد، چند روز زودتر از زمان برگزاری مسابقه به تهران، منطقه ۴۰۰ دستگاه می‌رفتم که محل تمرین تیم محبوبم بود تا در کنار دیدن بازیکنان، با علی پروین، آشتیانی، کرانی، حق وردیان و جباری و دیگران آشنا شده و عکس یادگاری بگیرم.

ابیدیان باز شعار می‌دهد «پرسپولیس زلزله محبوبه هرچی دله»  و می‌گوید: امروز پرسپولیس بازیکنان قوی دارد و از لحاظ فنی و تکنیکی در حد قابل قبولی هستند و امیدوارم با قهرمانی در آسیا دل میلیون ها هوادار را شاد کنند.

این هوادار تیم پرسپولیس از محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرده گلایه داشت و افزود: در چنین روزهایی در خانه نمی‌ماندیم، یا در استادیوم ۱۷ شهریور بیجار یا در پارک ۱۵ خرداد همراه دوستان جمع شده و به کرنی خوانی و خط و نشان کشیدن برای دوستانی که هوادار استقلال هستند می‌پرداختیم، اما با شیوع ویروس کرونا، فقط چند دقیقه‌ شاید همدیگر را ببینیم.

او که برای تهیه روزنامه خبر ورزشی آمده، ادامه داد: بازنشسته جهادکشاورزی هستم و در این روزها و شب‌ها، فقط فوتبال را دنبال می‌کنم البته شاهنامه خوانی هم می‌کنم و روزنامه هم که هر روز مطالعه دارم امیدوارم این روزگار سخت پرسپولیس با قهرمانی در آسیا باعث شادکامی مردم و هواداران فوتبال شود.

ابیدیان به هوداران جوان تیم‌های ورزشی بخصوص فوتبال هم توصیه کرد و گفت: ادب و جوانمردی جوهره انسان است، نباید برای طرفداری از یک تیم، حرمت‌ها و بد لفظی‌ها و توهین ملکه ذهن و گفتارتان شود.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha