نماینده ولی فقیه در هرمزگان درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه درهرمزگان شامگاه چهارشنبه در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

در پیام حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده آمده است: ارتحال فقیه عالیقدر، عالم پارسا و مجاهد نستوه آیت الله حاج شیخ محمّد یزدی موجب تاثر و تالم گردید.
وی بیان داشت: این عالم بزرگوار و مبارز، از یاران صدیق امام راحل و رهبرمعظم انقلاب بودند و درعرصه های مختلف کشور نقش مهمی ایفا نمودند.
امام جمعه بندرعباس این ضایعه را به پیشگاه حضرت ولی عصر( عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و بویژه خاندان گرامی ایشان و به آحاد ملت، روحانیت و همه‌ ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم تسلیت گفته و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت نموده است.
آیت‌الله محمد یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح  چهارشنبه به دیدار حق شتافت. او یکی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی (ره) و از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام راحل علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.
تالیفات بسیار از این مرحوم در علوم دینی و فقهی به یادگار مانده است. ریاست پیشین قوه قضاییه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسوولیت‌های آیت الله یزدی بود.
آیت‌الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برای یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت.
  آیت الله ⁧‫محمد یزدی‬⁩ رییس شورای عالی جامعه مدرسین و عضو مجلس خبرگان رهبری در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.
ریاست سابق قوه قضاییه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسوولیت های ایشان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha