۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 84141858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰۰ تن مرغ منجمد در آذربایجان‌غربی توزیع شد

۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
کد خبر: 84141858
۱۱۰۰ تن مرغ منجمد در آذربایجان‌غربی توزیع شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هزار و ۱۰۰ تن مرغ منجمد با هدف متعادل سازی بازار گوشت مرغ در این استان توزیع شده است.

غلامرضا بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این مقدار از اول آبان امسال توزیع شده است، افزود: در برخی روزها، میزان عرضه مرغ در بازار استان به ۴۵ تن با قیمت مصوب ۱۵هزار تومان می رسد.

وی اضافه کرد: کل سهمیه مرغ منجمد تخصیص یافته به آذربایجان غربی، هزار و ۴۵۰ تن است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در این استان جهت افزایش تولید گوشت مرغ، جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ارتقا خواهد یافت، اظهار داشت: عرضه روزانه ۶۰ تن گوشت مرغ مازاد طی روزهای اخیر در شهرهای مختلف استان، موجب کاهش تقاضا برای آن و ایجاد تعادل نسبی در بازار شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با بیش از ۷۰۰ واحد مرغداری جزو استان‌های دارای زنجیره کامل مرغ در کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: امید می‌رود با ورود مرغ‌های تولید شده به چرخه کشتار، شاهد کاهش قیمت مرغ در استان باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجانغربی گفت: قیمت مرغ در این استان نسبت به روزهای اخیر به قیمت واقعی نزدیک شده و کاهش یافته است.

بابایی اضافه کرد: مقرر شده تمامی نهاده‌های مورد نیاز مرغداران توسط دولت و با قیمت مناسب توزیع شود که این تدبیر نیز در کاهش قیمت مرغ موثر خواهد بود.

وی به تداوم بازرسی و نظارت بیشتر بر روند توزیع نهاده‌های تولید، کشتار و توزیع مرغ در استان تاکید کرد و اظهار داشت: این روند تا تعادل قیمت مرغ در بازار استان  ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در آذربایجان‌غربی بیش از ۷۰۰ واحد مرغداری وجود دارد که این استان جزو استان‌های دارای زنجیره کامل مرغ در کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha