نذر یلدا برای کودکان کار تهران در پویش «یلدا حوالی توست»

تهران-ایرنا-رئیس فرهنگسرای کار و تعاون گفت: پویش مردمی «یلدا حوالی توست» با هدف نذر هدیه برای کودکان کار به مناسبت شب یلدا برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه فرهنگسرای کار و تعاون، «داوود حشمتی» اظهارداشت: این پویش با شعار «#پایان-کار-شروع-کودکی» و با درنظرگرفتن اصل کرامت وجودی انسان در هندسه‌ معرفتی قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی گفت: برخی کودکان به سبب شرایط زندگی با محرومیت از بسیاری حقوق خود، برای کسب هزینه‌های زندگی مشغول به کار هستند.

«حشمتی» افزود: کار کودکان در تمامی ادوار به‌ نوعی وجود داشته است و فقر عامل اصلی کار کودکان است اما آموزش و پرورش ناکافی، قوانین فرهنگی و اجتماعی نادرست، مشکلات اقتصادی جامعه، تعداد اعضای خانواده، جغرافیا و اقتصاد جهانی همه و همه در افزایش میزان کار کودکان تأثیرگذار است.

رئیس فرهنگسرای کار و تعاون بیان کرد: آداب و رسوم کشور ما در «شب یلدا» با شب‌نشینی اقوام و خانواده در کنار یکیدگر برگزار و اعضای خانواده در این شب گردهم آمده و به قصه‌خوانی، مثل‌گویی، حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و ذکر دعا در کنار سفره‌ این شب که با شیرینی، آجیل و... تدارک دیده شد، می‌گذرانند.

وی اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری دورهمی خانوادگی، مقارن با سی‌ام آذرماه (پنجم جمادی­ الاول) و ولادت حضرت زینب(س)، روز پرستار در طولانی‌ترین شب سال(شب یلدا) در قالب پویش «#یلدا-حوالی-توست» با توسل به حضرت زینب(س)، شهروندان می‌توانند اقدام به نذر هدیه و غذا برای کودکان کار ‌کنند.

حشمتی گفت: این پویش به همت فرهنگسرای کار و تعاون با همکاری خیرین و سایر نهادها برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در پویش مردمی «یلدا حوالی توست» می‌توانند به این فرهنگسرا به نشانی بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک ۷۶ مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۰۲۹۰۶۰ تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha