۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84145404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین با کمبود کانتینر برای صادرات مواجه شد

۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۳
کد خبر: 84145404
چین با کمبود کانتینر برای صادرات مواجه شد

تهران- ایرنا- همزمان با رشد ۲۱ درصدی صادرات چین در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (۱۰ آبان تا ۱۰ آذر) در مقایسه با نوامبر سال گذشته، کمبود کانتینر برای حمل بار علاوه بر اینکه صادرات چین را تحت تاثیر قرار داده، هزینه های بار را هم به طور چشمگیری افزایش داده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رویترز، افزایش تراز تجاری چین، صادرات سه کانتینر در برابر یک کانتینر وارداتی و تاخیر در بازگرداندن کانتینرها به دلیل شیوع ویروس کرونا، چین را با کمبود شدید کانتینر مواجهه کرده است.

بر اساس این گزارش هزینه اجاره یک کانتینر ۴۰ متری از چین به سواحل شرقی ایالات متحده در هفته گذشته به رقم چهار هزار و ۹۲۸ دلار رسیده که ۸۵ درصد بیشتر از اوائل خرداد سال جاری است.

هزینه اجازه کانتینر به اروپا ۱۴۲ درصد و از طریق کانال سوئز هم ۱۰۳ درصد افزایش یافته است. همچنین هزینه اجاره کانتینر از چین به مسیرهای نزدیک مانند سنگاپور و مالزی در دو ماه گذشته تقریباً ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

این گزارش می افزاید: نرخ حمل و نقل یک کانتینر به آمریکای جنوبی پیش از این برای چینی ها حداکثر سه هزار دلار هزینه داشت، اما اکنون باید حدود ۶ هزار دلار بپردازند.

"چارلز خو" فروشنده لوازم تزئینی در شهر ایوو (Yiwu)، قطب صادراتی چین واقع در استان ججیانگ که لوازم مورد نیاز خرده فروشان ایالات متحده مانند والمارت و هاوم دیپوت را تامین می کند، گفت: ما سفارشات زیادی داریم اما فقط نمی توانیم کالاها را صادر کنیم.

طبق اعلام انجمن صنایع کانتینر چین (CCIA)، متوسط زمان چرخش کانتینر از ۶۰ روز به ۱۰۰ روز افزایش یافته که این کاهش سرعت حمل و نقل به دلیل شیوع ویروس کرونا است.

تولیدکنندگان کانتینر در چین، شیفت های خود را افزایش داده و ظرفیت خود را هم بیشتر کرده اند تا سعی کنند به تقاضاها پاسخ دهند اما تا کنون نتوانسته اند بین عرضه و تقاضا تناسب ایجاد کنند.

بر اساس داده های انجمن صنایع کانتینر چین، تولید ماهانه کانتینر در چین - که ۹۶ درصد از تولید جهانی را تشکیل می دهد - در شهریور سال جاری به بالاترین رقم ۵ ساله گذشته یعنی ۳۰۰ هزار دستگاه رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha