رژیم صهیونیستی طی یک ماه ۴۱۳ فلسطینی را بازداشت کرده است

تهران - ایرنا - سازمان های حقوق بشری در گزارشی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در ماه نوامبر (آبان و آذر) ۴۱۳ فلسطینی را بازداشت کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، چندین سازمان حقوق بشری فلسطین با تهیه و انتشار این گزارش عنوان کردند که رژیم صهیونیستی در نوامبر ۴۱۳ فلسطینی از جمله ۴۹ کودک و ۷ زن را دستگیر کرده است.
چهار سازمان فعال در زمینه حقوق اسیران فلسطینی در این گزارش آورده اند که شمار زندانیان فلسطینی در بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی چهار هزار و ۴۰۰ نفر است که ۴۱ نفر آنها زن و ۱۷۰ نفر کودک هستند.
بر اساس این گزارش، در ماه میلادی گذشته ۱۰۲ قرار بازداشت از جمله ۴۷ حکم جدید بازداشت اداری برای فلسطینی ها صادر شده که مجموع بازداشت شدگان اداری را به ۳۸۰ نفر رسانده است.
رژیم صهیونیستی همچنان از قانون قدیمی انگلیس استفاده می کند که اجازه بازداشت فلسطینیان را بدون محاکمه برای مدت سه تا شش ماه فراهم می کند.
مقام های صهیونیست می گویند از این قانون برای طبقه بندی اطلاعات بازداشت شدگان استفاده خواهند کرد.
گزارش نهادهای حقوق بشری فلسطین با تاکید بر وضعیت نابسامان بهداشتی بازداشتگاه ها ادامه می دهد که حدود ۷۰۰ زندانی از بیماری رنج می برند، ۳۰۰ نفر از آنها با بیماری های مزمن مواجه هستند و حداقل ۱۰ بازداشتی بیماری سرطان دارند.
بر اساس این گزارش، با وجود شیوع کرونا، نیروهای اشغالگر بدون در نظر گرفتن خطر همه گیری این ویروس همچنان  به انجام کارزارهای بازداشت علیه شهروندان فلسطین ادامه می دهند. 
با وجود درخواست های نهادهای بهداشتی و حقوقی در باره مساله همه گیری کرونا که مهمترین آنها آزادی فوری زندانیان بیمار، افراد مسن، کودکان و زنان است، در مقابل اشغالگران صهیونیست به این خواسته ها با دستگیرهای بیشتر فلسطینان  پاسخ داده اند. 
گزارش موسسات حقوق بشری فلسطین تاکید کرده که همه گیری ویروس کرونا هم سبب کاهش روند بازداشت شهروندان فلسطینی نشده است و بر پایه آمارهای موجود دستکم ۱۰۰ مورد ابتلا به کرونا در میان بازداشت شدگان شناسایی شده که جان ۳۶۰ زندانی شامل افراد دارای بیماری مزمن و سالخوردگان را تهدید می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha