برنامه معلم‌پژوهنده مجرای ورود پژوهش به مدارس است

تهران- ایرنا- رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه معلم پژوهنده مهمترین مجرای ورود پژوهش به مدارس است. اگر همین برنامه به نحو مناسب اجرا شود، شاهد توسعه نهادینه در بخش پژوهش در حوزه آموزش و پرورش کشور خواهیم بود.

فرهاد کریمی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر افزود: سامانه ملی پژوهش در وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور از مدت ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده است؛ بنابراین به رسمیت شناختن و توسعه این سامانه یکی از بنیان های مهم توسعه پژوهش در آموزش و پرورش خواهد بود.

کریمی تاکید کرد: مهم ترین اولویت های پژوهشی کشور در آموزش و پرورش شکل می گیرد؛ از این رو، به منظور توسعه پژوهش در استان ها و کمیته های پژوهشی فعالیت های گسترده ای صورت می گیرد. همچنین شاهد پژوهش سراهای نوآوری در سطح مناطق هستیم که عملکرد مناسبی دارند.

رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت های اقدام پژوهی معلمان خاطرنشان کرد: امسال بیست و سومین دوره معلم پژوهنده برگزیده در کشور برگزار شده، در واقع اقدام پژوهی معلمان به منزله مجرای بسیاری از اهداف سند تحول است.

کریمی با بیان اینکه دبیرخانه بیست و سومین مجموعه معلم پژوهنده در استان فارس قرار دارد، افزود: توجه و توسعه برنامه معلم پژوهنده در حوزه پژوهش آموزش و پرورش و کشور اهمیت بسیاری دارد.

وی یادآور شد: اگر همین یک برنامه معلم پژوهنده به نحو مناسب اجرایی شود، شاهد توسعه نهادینه در بخش پژوهش آموزش و پرورش خواهیم بود. برنامه معلم پژوهنده مهمترین مجرای ورود پژوهش به مدارس است.

داوری ۲۵۰ طرح پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش

حشمت اله متین دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: هفته پژوهش امسال در شرایط بحرانی شیوع کرونا برگزار و برنامه های متعددی به این منظور تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: امسال در مراسمی با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری به صورت نمادین و مجازی از ۷۰ دانش آموز پژوهشگر تجلیل شد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز نیز از ۱۰۰ پژوهشگر تقدیر می شود، یادآور شد: ۲۵۰ سند پژوهشی شامل طرح، پایان نامه و تجارب پژوهش توسط ۹ کمیته کاری ارزیابی شده و ۵۰۰ داوری نیز صورت گرفته است.

وی همچنین عنوان کرد: فناوران برتر از دانشگاه شهید رجایی خراسان جنوبی، کرمان و مازندارن انتخاب شدند. همچنین طرح پژوهشی پژوهشگران از کردستان و آذربایجان شرقی مورد توجه قرار گرفت.

متین ادامه داد: همچنین پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد از استان تهران و مازندران و تجارب برتر در حوزه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش فارس، خوزستان و قم مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونان این وزارتخانه و همچنین مدیر کل آموزش وپرورش استان ها برگزار و از ۱۰۰ پژوهشگر در سطح آموزش و پرورش تقدیر شد.

برنامه معلم پژوهنده (اقدام پژوهی) به منظور بهبود فرآیند تعلیم و تربیت رسمی، اندیشه‌ورزی و جستجوگری و با هدف گسترش فرهنگ پژوهش در راستای تحقق بخشی اهداف سند تحول بنیادین، فراهم‌کردن بستر شکوفایی استعدادها و خلاقیت معلمان، فراهم‌ساختن زمینه مهارت و امکان بازآموزی معلمان و رفع نیازها و حل مسایل آموزشی و پرورشی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha