بهره‌مندی روستاهای بمپور و ایرانشهر از آب سالم به ۹۵ درصد می‌رسد

زاهدان- ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: شاخص بهره‌مندی آب آشامیدنی روستاهای شهرستان‌های بمپور و ایرانشهر بزودی با بهره‌برداری کامل از طرح‌های آبرسانی به بیش‌از ۹۵ درصد ارتقا می‌یابد.

علیرضا قاسمی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از شبکه آبرسانی بمپور اظهارداشت: آبرسانی به مجتمع ۴۸ روستایی غرب و شرق شهرستان بمپور در جنوب سیستان و بلوچستان با جمعیت ۶۴ هزار نفر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجراست و با ساخت و تکمیل مجتمع آبرسانی «دامن» مشکلات آبی مردم روستاهای حاشیه این رودخانه برطرف می‌شود.

وی افزود: مشکل کمبود آب در روستاهای فاقد شبکه و دارای تنش آبی بخش مرکزی شهرستان‌های بمپور و ایرانشهر با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی غرب و شرق بمپور برطرف می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اینک در این پروژه تنها شبکه توزیع هشت روستا باقی‌مانده و در صورت استمرار اعتبارات صندوق توسعه ملی تا پایان سال مالی روستاهای باقی‌مانده اجرا و طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: با تکمیل طرح‌های باقیمانده و در دست اجرای روستاهای بمپور و ایرانشهر، شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در این شهرستانها ۹۵ درصد ارتقا می‌یابد.

قاسمی افزود: افزون‌بر ۱۱۷ کیلومتر خطوط انتقال اصلی و فرعی طرح به همراه حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه و ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره به طور کامل اجرا شده است.

وی ادامه داد: با تکمیل این طرح ۱۲ هزار نفر از مردم حاشیه رودخانه دامن از نعمت آب آشامیدنی و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از مجتمع آبرسانی «دامن» به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم ایرانشهر یاد کرد و گفت: هم‌اینک اکثر روستاهای حاشیه رودخانه دامن دارای شبکه فرسوده و از منابع آب ناپایدار تأمین آب شده که در مواقع سیلابی شدن رودخانه دامن از مدار خارج و اهالی روستاها در تامین آب دچار مشکل می‌شوند.

وی بیان کرد: هدف وزارت نیرو اجرای طرح‌های متعدد آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی پایدار در تمامی روستاهاست.

قاسمی افزود: در این راستا با جامع‌نگری و برنامه‌ریزی بلندمدت انجام شده مجتمع ۲۸ روستایی دامن ساخته و برنامه تامین آب، اجرای خطوط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع روستاهای این بخش دامن در دستور کار شرکت آبفا قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha