به گزارش ایرنا، ایرج حشمتی روز سهشنبه در شورای ترافیک استان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری افزود: در حقیقت باید بگوییم حال هوای اصفهان خوب نیست و اوضاع امسال از سال گذشته هم بدتر است.
وی با بیاناینکه وضعیت حتی تهرانِ هم از اصفهان بهتر است، ادامه داد: بحران آلودگی هوای این منطقه به امسال و پارسال ارتباط ندارد بلکه بیش از یک دهه غفلت را نشان میدهد.
مدیرکل محیط زیست اصفهان با اشاره به اینکه در صورت بیشتر و به روز بودن دستگاههای سنجش آلایندهها، وضعیت شاخصهای اعلامی شهر اصفهان از این هم بدتر بود، اظهار داشت: اطلاعات کنونی هم از وضعیت به مراتب بدتر اصفهان در مقایسه با دیگر کلانشهرها حکایت دارد.
حشمتی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا در اصفهان، فراتر از ملاحظات استانی و مستلزم تصمیمات ملی است، تصریح کرد: همانطور که برای بحران ریزگردهای خوزستان، اتخاذ تصمیمات و فعالیتهای کشوری را شاهد بودیم در باره اصفهان نیز باید چنین راهبردی در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به ضرورت همت همهجانبه برای رفع این بحران خاطرنشان کرد: برای مثال اکنون باید روی ۷۰۰ اتوبوس شهری در اصفهان فیلتر جاذب دود و آلاینده نصب شود اما این کار هنوز محقق نشده است.
مدیرکل محیط زیست اصفهان با اشاره به محدودیتهای کرونایی اضافه کرد: افزایش شدید آلودگی هوای اصفهان در روزهای اخیر در حالی بوقوع پوسته که مدارس و دانشگاهها غیرحضوری هستند و بسیاری از جلسات ادارهها لغو شده است.
شورای ترافیک استان اصفهان امروزبا حضور مسوولان دستگاههای اجرایی مرتبط و شهرداری به ریاست معاون امور عمرانی استانداری اصفهان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.
به گزارش ایرنا، مرکز پایش و کنترل هوای ادارهکل حفاظت محیط زیست، روز سهشنبه وضعیت آلودگی اصفهان را در همه ایستگاهها، قرمز و میانگین شاخص کیفیت هوا را ۱۷۷ اعلام کرد.
بر اساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای ادارهکل حفاظت محیط زیست استان، میانگین کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاههای خیابان استانداری با شاخص ۱۸۲، میدان احمدآباد ۱۸۴، خیابان دانشگاه ۱۹۴، خیابان پروین ۱۶۱ و بزرگراه خرازی ۱۶۵ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.
میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان، امروز با ثبت عدد ۱۷۷ بر مدار قرمز قرار گرفت و به این ترتیب اصفهان هوایی ناسالم برای همه گروههای سنی دارد و درواقع امروز آلودهترین روز کلانشهر از آغاز سال جاریست.
نظر شما