دفتر پیشخوان قضایی و سالن دادرسی الکترونیک زندان بوشهر راه اندازی شد

بوشهر-ایرنا- دفتر خدمات پیشخوان قضایی و سالن دادرسی الکترونیک روز چهارشنبه با حضور رئیس کل دادگستری استان در زندان مرکزی بوشهر راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا،سرپرست اداره کل زندان‌های استان بوشهر در این آئین گفت: یکی از رویکردهای تحولی دستگاه قضا در خصوص ابلاغ‌هاست که تلاش شده با راه اندازی سامانه‌های دادرسی الکترونیک این کار به صورت سامانه ای انجام شود و در زمان حاضر ۹۰ درصد ابلاغ‌ها در این استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.  

 رضا مقبلی قرائی افزود: راه اندازی این سامانه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ارتقای سلامت زندان‌ها با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر قوه قضائیه هوشمند انجام شده است.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر سامانه دادرسی الکترونیک در همه زندان‌ها راه اندازی و تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر از زندانیان از این سامانه استفاده کرده‌اند.

مقبلی قرائی ادامه داد: افزون براین دفتر خدمات قضایی الکترونیک سامانه دومی است که امروز در زندان بوشهر راه اندازی و تا هفته آینده سایر زندان‌های دیگر استان نیز به این سامانه مجهز می‌شوند.

وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه ها، همه درخواست‌های زندانیان و ارتباط با دستگاه قضا به صورت الکترونیک ثبت می‌شود.

مقبلی قرائی یادآور شد: همچنین در راستای تحکمی نظام خانواده و باز اجتماعی شدن و بازگشت عزتمندانه مددجویان، به زودی سامانه ملاقات مجازی خانواده زندانیان در استان راه اندازی می‌شود و به این وسیله نیازی نیست خانواده های مددجویان از سایر مناطق برای ملاقات با زندانی خود به زندان مراجعه کنند.

مقبلی قرائی افزود: همچنین طبق بخشنامه رئیس قوه قضائیه و تاکید رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در خصوص بازبینی پرونده همه زندانیان؛ این کار انجام و در این راستا برای یک هزار و ۴۰۰ نفر زندانی تقاضای تخفیف‌هایی انجام شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به  فرصت قانونی باقیمانده از این بخشنامه تا ۲۰ روز آینده انتظار می‌رود این رقم افزایش یابد.

سرپرست اداره کل  زندان‌های استان بوشهر گفت: براین اساس تاکنون ۱۷۵ نفر از زندانیان در راستای این بخشنامه در استان آزادی قطعی دریافت کردند، قریب به ۱۰۰ نفر به صورت رای باز و ۴۰۰ نفر نیز تاکنون مشمول این بخشنامه موثر قرار گرفتند. 

وی در خصوص زندانیان جرائم غیر عمد استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد شامل محکومیت مالی و غیر کلاهبرداری، مهریه، تصادف‌ها و چک‌های غیر کلاهبرداری در زندان‌های این استان وجود دارد که برای آزادی آنها ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان بوشهر ادامه داد: البته هر مقدار کمک از سوی خیران جمع آوری شود به همان میزان نیز از سوی ستاد دیه کمک می شود و انتظار می‌رود این همکاری و همراهی با ستاد دیه در راستای آزادی این گروه از زندانیان همچنان ادامه داشته باشد.

مقبلی قرائی با اشاره به آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر همزمان با میلاد حضرت زینت (س) اضافه کرد: بالاترین سن این زندانیان ۵۵ و کمترین آنها ۲۸ سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha