۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84150430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار سرباز وظیفه در آذربایجان‌غربی آموزش‌های مهارتی را فرامی‌گیرند

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه، گفت: تا پایان امسال ۱۵ هزار نفر از سربازان وظیفه این استان آموزش‌های مهارتی را در رشته‌های مختلف فرامی‌گیرند.

نادر صادقی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی روند اجرای طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سربازان وظیفه در مدت ۲ سال سربازی خود در رشته‌های مختلف مهارت‌های لازم را کسب کرده تا بعد از پایان خدمت سربازی بتوانند مشغول به کار شوند.

وی بیان کرد: اجرای این طرح در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به تصویب رسیده و این افراد ۷۲ رشته مهارت‌های لازم را کسب خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده بر اساس رشته‌های مصوب کشوری سربازان وظیفه در آذربایجان‌غربی در رشته‌های مهارتی حوزه گردشگری خدمات و کشاورزی مورد نیاز استان مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند.

صادقی اضافه کرد: با ارتقای مهارت‌های لازم توسط سربازان وظیفه این افراد بتوانند بعد از اتمام دوره سربازی در کوتاه‌ترین زمان در بازار کار جذب شوند.

به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

سربازان در این دوره مهارت‌های کاربردی شامل آشنایی با آمادگی و برنامه ریزی شغلی، آشنایی با اصول رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراکز و برنامه های حمایتی کسب و کارها، آشنایی با مراحل راه اندازی کسب و کارهای خرد، آشنایی با مهارت های بازاریابی و فروش و آشنایی با قوانین و مقررات کسب و کار سرفصل های دوره مهارت های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی را یاد می گیرند.

ایجاد جذابیت در سطح جامعه و خانواده‌ها نسبت به موضوع سربازی، ایجاد زمینه نشاط برای سربازان، استفاده بهینه از اوقات فراغت سربازان و کسب قابلیت ایجاد کسب و کار و اشتغال پس از پایان خدمت سربازی از مهمترین فواید اجرای طرح آموزش مهارت های زندگی و اشتغال برای سربازان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha