۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 1254
کد خبر: 84151612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شمیرانات آزادسازی شد

تهران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات اعلام کرد: با تخریب ۵ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز شامل بنای ساختمانی، دیوارکشی و کانکس، چهار هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی منطقه زردبند از توابع بخش رودبار قصران که ۲۸ میلیارد تومان ارزش داشت آزادسازی شد.

مسعود ایلکا صبح پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز با اخذ دستور تبصره ۲ ماده ۱۰ با دستور رئیس حوزه قضائی رودبار قصران و با حضور همکاری شهرداری اوشان، فشم، میگون و نماینده شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی روز گذشته (چهارشنبه) این تخریب به انجام رسید.

به گفته وی، ارزش ریالی مساحت آزاد شده به ۲۸ میلیارد تومان می‌رسد.

این مقام مسئول از ادارات مرتبط، بخشداری ها، شهرداری ها، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از بافت روستا و حریم شهرها درخواست مساعدت و همکاری داشت تا از این طریق بتوان تداوم تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی را مهیا کرد.

به گزارش ایرنا، شمیرانات دارای ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی است و تولید سالانه محصول دامی و کشاورزی (عمدتاً باغی) این شهرستان به ۱۲۹ هزار تن می‌رسد؛ شمیرانات در تولید گیلاس، آلبالو، گردو، سیب و عسل هر ساله رتبه‌های خوبی را در سطح کشور کسب می‌کند و کشاورزانی از این خطه به عنوان کشاورزان برتر کشور منتخب می‌شوند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران)، و دو بخش لواسانات و رودبارقصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha