۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۷:۵۶
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84152010
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ٣٠٠٠ درخواست در سامانه بیمه‌شدگان "سبا" در آذربایجان‌غربی ثبت شد

ارومیه- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: حدود سه هزار پیامک به سامانه هوشمند پیامکی بیمه اجتماعی (سبا) توسط بیمه‌شدگان این استان ارسال و خدمات لازم به این تعداد درخواست ارائه شد.

یونس معزز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه هوشمند پیامکی "سبا " با شماره ۳۰۰۰۲۷ این صندوق با هدف دسترسی راحت بیمه‌شدگان و ارائه خدمات غیرحضوری به مراجعه‌کنندگان راه‌اندازی شده و بیمه‌شدگان می‌توانند درخواست‌های خود را در این سامانه ثبت و نتیجه را دریافت کنند. 

وی ادامه داد: این سامانه به صورت تعاملی با مخاطبان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ارتباط برقرار می‌کند و براساس متن درخواستی که مخاطب در پیامک خود به صندوق شماره ۳۰۰۰۲۷ ارسال می‌کند، پاسخ مناسب را تهیه و با پیامک به وی بازمی‌گرداند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دریافت کدها و اطلاعات کارگزاری‌های این سازمان، دریافت نحوه کارکرد سامانه، دریافت شناسه پرداخت و همچنین پرداخت اقساطی حق بیمه از جمله خدماتی است که توسط این سامانه ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: جزئیات استفاده از این سامانه با ارسال پیامک خالی به شماره ۳۰۰۰۲۷ قابل مشاهده است.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از طریق دهیاری‌ها، بهورزان خانه‌های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تامین می‌شود.

علاوه‌بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت‌های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان شرکت‌های نظام دامپزشکی نیز می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان غیرساکن که بالای ۱۸ سال سن دارند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده با عزت و کرامت از مزیت‌هایی که صندوق فراهم کرده است، استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha