۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۲۴
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84154105
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پرستاران آستارا تجلیل شدند

۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۲۴
کد خبر: 84154105
پرستاران آستارا تجلیل شدند

آستارا - ایرنا - طی آئین‌های جداگانه‌ای در آستارا با تقدیم دلنوشته‌ها و نقاشی‌های دانش‌آموزان و اهدای شاخه‌های گل به پرستاران، از این قشر ایثارگر به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون حوزه خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آستارا روز شنبه در آئین تجلیل از پرستاران در بیمارستان این شهرستان گفت: این طرح در قالب پویش "سپاس قهرمان سلامت" اجرا و نامه ها و نقاشی های ۳۰ نفر از دانش آموزان مدرسه ابتدایی حافظ به پرستاران تقدیم شد.

نرگس فاضلی افزود: دلنوشته و نقاشی های دانش آموزان به همراه شاخه های گل به پرستاران اهدا شد تا انگیزه پرستاران برای مقابله با ویروس کرونا و رسیدگی به بیماران تقویت شود.

مسئول حوزه نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آستارا هم در آئین تجلیل از ۶ پرستار در مسجد آبروان گفت: پرستاران در اعتلا و تقویت نظام سلامت نقش ویژه دارند و در ایام کرونا به وظایف خود، خوب عمل کرده اند.

حجت الاسلام محمود قویدل اظهار کرد: پرستاران، اسوه صبر و ایثار هستند و بزرگترین افتخار این قشر، نام گذاری روز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار است.

وی گفت: مهمترین ویژگی حضرت زینب (س) صبر و حفظ حیا در مواجهه با مشکلات بود و پرستاران در برخورد با بیماران، این ویژگی را سرمشق خود قرار دهند و باید از این قشر به صورت مادی و معنوی حمایت شود.

وی ادامه داد: طبق اعلام وزارت بهداشت ۴۵ هزار پرستار از زمان شیوع ویروس کرونا به آن مبتلا شده و تعدادی نیز جان باخته اند و در برخی مواقع، کار پرستار از پزشک نیز دشوارتر و حساس تر است.

۳۰ آذر ماه سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار است و شیوع ویروس کرونا در جهان خسارات جانی و مالی برجا گذاشته است و پرستاران و پزشکان در صف مقدم مبارزه با آن هستند.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با ۶ مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، یک مرکز درمانی در لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha