۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 1825
کد خبر: 84154275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۰هکتار کانون فرسایش بادی در شرق استان کرمان مالچ پاشی می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: طرح مالچ پاشی در وسعت ۹۰۰هکتار از کانون های بحران فرسایش بادی در مناطق شرقی این استان با اعتبار ۶۰میلیارد ریال در حال اجراست .

مهدی رجبی زاده شامگاه شنبه در شهرستان ریگان به عنوان نقطه پایلوت اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: مالچ پاشی در شهرستان ریگان هم اکنون در ۴۰۳هکتار با اعتنبار ۱۸میلیارد مراحل پایانی آن در حال انجام می باشد  که تلاش برای استمرار طرح در اراضی کویری شرق استان ادامه دارد .

وی با اشاره به اینکه شهرستان ریگان و فهرج به دلیل وجود تپه های ماسه ای عظیم حیات اقتصادی و زندگی ساکنان را دچار اخلال کرده اظهارداشت: تاکنون برای جلوگیری از بیابان زایی بیشتر مالچ پاشی در سطح  ۵۶هزار هکتار در شرق استان کرمان انجام شده است .

رجبی زاده بیان داشت تمام تلاش ما بر این است که امنیت نسبی برای ساکنان منطقه ایجاد نماییم تا شاهد رونق این روستاها مانند گذشته باشیم .

وی بیان داشت :مانده مالچ پاشی در کانونهای بحران فرسایش بادی بیش از چهارهزار هکتار در شرق استان می باشد که با اعتبارات تخصیص یافته مالچ پاشی در این مناطق انجام خواهد شد .

رجبی زاده عنوان کرد در شهرستان ریگان طرح های تله ماسه گیر –مالچ  پاشی نهال کاری در کانونهای بحران فرسایش بادی در حال انجام می باشد .

فرماندار ریگان در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون گرد وغبار ۱۶روستا را در ریگان خالی از سکنه و ۱۵۰روستا را در محاصره شنهای روان قرار داده است .

امین باقری افزود: ریگان پس از استان خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور می باشد که نیازمند توجه جدی تر است .

ریگان تا مرکز استان ۲۸۵کیلومتر فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha