۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84154646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ هکتار از اراضی ملی در اشنویه رفع تصرف شد

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۸
کد خبر: 84154646
۲۴ هکتار از اراضی ملی در اشنویه رفع تصرف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راه ‌و شهرسازی اشنویه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان به ویژه شهر نالوس پس از شناسایی رفع تصرف و از متخلفان بازپس‌گیری شده است.

رحمان فاتحی‌راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رفع تصرف طی عملیات‌های جداگانه و با دستور مقام‌های قضایی و پیرو مطالبه گسترده مردمی از این اداره با هدف حفظ منابع و جلوگیری از زمین‌خواری انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای انجام وظایف و با  هدف حفظ منابع و جلوگیری از زمین‌خواری، از ابتدای سال تاکنون ۹ فقره تصرفات غیرمجاز به صورت عرفی و ابلاغ اخطاریه متوقف شده ‌است.

رییس اداره راه ‌و شهرسازی اشنویه افزود: در رابطه با رفع تصرف اراضی ملی برای متهمان در راستای اعمال قانون و برآورد خسارت‌ها به اراضی ملی این منطقه پرونده هایی تشکیل شده و هم‌اکنون در مراجع قضایی در حال بررسی است.

فاتحی راد ادامه داد: سه فقره ساخت‌وساز غیرمجاز نیز در حوزه این اداره با تشکیل پرونده قضایی و با احکام بدوی و تجدیدنظر در حال اجرای حکم قلع و قمع است.

وی با اشاره به‌ اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان نیز گفت: نام‌نویسی از ‌هزار و ۲۴۰ نفر در این زمینه قطعی شده و درخواست ۳۲۸ نفر از این تعداد در مرحله نخست پالایش و تایید شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیز تاکنون از این تعداد متقاضی تایید و پالایش شده‌، ۸۸ نفر مبلغ اولیه ۴۰۰ میلیون ریال وجه واریز کرده‌اند.

اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha