۲۷۰ گشت ویژه در طرح زمستانه پلیس‌راه سیستان و بلوچستان مشارکت دارند

زاهدان- ایرنا- فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷۰ گشت ویژه در طرح زمستانه پلیس راه این استان از امروز/دوشنبه/ تا ۲۵ اسفند مشغول فعالیت شدند.

سرهنگ کشواد بهروزی‌زاده در حاشیه مانور زمستانه دستگاه‌های امداد و نجات سیستان و بلوچستان که در بلوار خلیج فارس زاهدان برگزار شد اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با وجود برخورداری از بیشترین طول راه‌های کشور دارای کمترین بزرگراه است که این امر در کنار قاچاق سوخت و اتباع بیگانه غیرمجاز درصد تصادفات جاده ای را افزایش داده است.

وی هدف از اجرای طرح زمستانه را کاهش حوادث رانندگی، تصادفات فوتی و امدادرسانی سریعتر به خودروهای گرفتار در نقاط برف‌گیر و نجات جان هموطنان با آمادگی بیشتر عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود در این استان از تلفات جاده‌ای جلوگیری کنیم.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: توصیه پلیس به کسانی که قصد عبور از این گونه محورها را دارند استفاده از تجهیزات ایمنی، وسایل گرمایشی و همراه داشتن آذوقه کافی است.

وی با توصیه به خودداری افراد از سفرهای غیرضروری در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: ضروری است رانندگان به هشدارهای ماموران پلیس راه توجه کنند و حتما قبل از حرکت از بازبودن مسیرها مطلع شوند.

سرهنگ بهروزی زاده اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم محیط امنی در جاده‌های بین شهری و معابر داخل شهری سیستان و بلوچستان ایجاد کنیم تا مردم با خیال راحت و آسوده سفر کنند.
وی تصریح کرد: وجود راه‌های دو طرفه، قوس و پیچ های فراوان در کنار سرعت زیاد، قاچاق سوخت، انسان و کالا و رعایت نکردن قانون از مهمترین دلایل افزایش تصادفات در سیستان و بلوچستان  است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای ۲ قرارگاه پلیس راه و ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستانهای شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستانهای جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha