شرکت برق استان تهران ۵۲۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: عدم پرداخت بهای انرژی توسط برخی از مشترکان استان تهران باعث شده تا این شرکت، ۵۲۰ میلیارد تومان مطالبه وصول نشده داشته باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان تهران، حاجی رضا تیموری در آئین تکریم و معارفه رئیس برق شهرستان پاکدشت گفت: عدم پرداخت بهای انرژی مصرفی توسط برخی از مشترکان استان تهران میزان مطالبات این شرکت از مشترکان را به عددی نزدیک به ۵۲۰ میلیارد تومان رسانده که این امر، شرکت برق را در اجرای طرح‌های مختلف با محدودیت مواجه کرده است.

وی افزود: از این میزان بدهی، مشترکان بخش های خانگی ۱۱۱ میلیارد تومان، مشترکان تجاری ۱۳۱میلیارد تومان، مشترکان عمومی و ادارات ۹۱ میلیارد تومان، کشاورزان با احتساب آب و آبفا  ۱۴۳ میلیارد تومان و مشترکان صنعتی ۴۳ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: شرکت توزیع برق استان تهران از احداث نیروگاه‌های خورشیدی حمایت می‌کند تا علاوه بر تولید برق پاک، فرصت‌های شغلی پایداری نیز در جامعه ایجاد شود.

گسترش و حمایت از احداث نیروگاه‌های خورشیدی، یکی از راهبردهای محوری شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در کاهش تلفات و جبران افت ولتاژ شبکه برق است.

وی افزود: با تولید انرژی‌های پاک، در مصرف سالانه میلیون‌ها مترمکعب سوخت فسیلی صرفه جویی شده و از انتشار گازهای آلاینده جلوگیری می شود.

وی تصریح کرد: تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی، در حوزه پدافند غیرعامل نیز نقش مهمی ایفا کرده و موجب ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای جوانان می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری مشترکان بخش‌های مختلف برای گذر موفق آمیز از دوره اوج مصرف تابستان، گفت: در فصل گذشته  ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به عنوان پاداش برای مشترکان کم‌مصرف اختصاص یافت که از

این میزان، ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم صنایع، یک میلیارد و ۷۰۰  میلیون تومان سهم کشاورزان و یک میلیارد و ۸۰۰  میلیون تومان نیز سهم سایر مشترکان است که به حساب بستانکاری آنها منظور شد.

تیموری افزود: استفاده از مولدهای تولید برق توسط مشترکان دیماندی، قطع برق چاه‌های آب کشاورزی به مدت چهار ساعت در زمان اوج مصرف، عقد تفاهم نامه با مشترکان صنعتی و جابجایی بار مصرفی آنها به روزهای پنجشنبه و جمعه و همکاری شهرک های صنعتی در کاهش ساعات فعالیت به مدت چهار ساعت دو روز در هفته در زمان‌های اوج بار مؤثرترین طرح های انجام شده در راستای تأمین برق پایدار برای کلیه مشترکان در فصل تابستان بودند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران وجود برق های غیرمجاز در پاکدشت را عامل مهم تلفات انرژی در این شهرستان اعلام کرد و افزود: تلفات ۱۸ درصدی برق در شهرستان پاکدشت نزدیک به دو برابر تلفات انرژی کشور و ۱.۵ برابر میانگین تلفات انرژی صنعت برق استان است.

وی چالش اصلی برق استان را عدم تامین منابع نقدینگی دانست و اظهار داشت: در شهرستان پاکدشت، ۹۳ درصد از بهای انرژی فروخته شده وصول شده، در صورتی که این میزان با دریافت بخشی از بدهی‌های معوقه باید به عدد ۱۰۵ درصد برسد.

تیموری گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور و لزوم ارائه خدمات الکترونیک به منظور کاهش میزان تردد مردم، ۳۷ نوع خدمت غیر حضور از طریق اپلیکیشن برق من، سایت شرکت برق و تلفن ۱۲۱ به مشترکان ارائه می‌شود.

در این مراسم حمیدرضا نادری به عنوان رئیس جدید برق پاکدشت معرفی و از تلاش‌های محمد رحیمیان تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha