۲ دی ۱۳۹۹، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84156862
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۸۶ پرونده تخلف صنفی در بوکان تشکیل شد

۲ دی ۱۳۹۹، ۸:۵۱
کد خبر: 84156862
۵۸۶ پرونده تخلف صنفی در بوکان تشکیل شد

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان با اشاره به انجام ۱۰ هزار و ۴۴۰ مورد بازرسی از اصناف این شهرستان طی ۹ ماه سال جاری گفت: در این بازرسی‌ها، ۵۸۶ پرونده تخلف صنفی در این منطقه تشکیل و به مراجع قضایی مرتبط ارجاع شده است.

محمدصالح زندش روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کنترل و پایش بازار و بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی همچنان با شدت بیشتر از گذشته ادامه دارد، افزود: ارزش این پرونده ها بیش از ۵۳ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته، اظهار داشت: امسال گشت مشترک با نهادها و ادارات مرتبط در این شهرستان طی ایام شیوع کرونا با شدت بیشتری انجام می شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد شکایت و گزارش مردمی نیز از طریق سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به این اداره رسید که پس از بررسی و رسیدگی، بیش از ۸۰ مورد از این شکایت‌ها تخلف شناخته شد.

وی ادامه داد: پس از شناسایی واحدهای متخلف در ابتدا به آنها تذکر و اخطار داده می‌شود اما چنانچه این مساله تکرار شود، پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

"زندش" اضافه کرد: درج نشدن قیمت، کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، تداخل صنفی و امتناع از عرضه کالا از جمله تخلفات است که اصناف باید رعایت کنند.

وی گفت: شهروندان برای خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۲۴ و ۴۶۲۶۰۱۲۴ گزارش دهند.

در بوکان ۱۲ هزار واحد صنفی پروانه‌دار وجود دارد که زیر نظر ۱۷ اتحادیه فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha