حوزه هنری خوزستان ۳۰برنامه فرهنگی، هنری برگزار می‌کند

اهواز - ایرنا - رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و آغاز دهه بصیرت و مقاومت ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری و انقلابی در استان خوزستان با عناوین مختلف به صورت مجازی برگزار می‌شوند.

محمد شهباز گهروئی سه‌شنبه با اشاره به برنامه های تولید شده به این مناسبت اظهار داشت: فعالان فرهنگی و هنری به واسطه کارهای هنری باید اهداف برجسته سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی را  هر چه بیشتر برجسته کنند تا همه بدانند که راه ایشان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان برنامه‌های متنوع فرهنگی در قالب نمایش ،شعرخوانی و تولید کلیپ و چند برنامه دیگر به صورت مجازی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مجموعه نمایش با عنوان «نقش پنهان ماه»، پنج نمایش کوتاه مونولوگ با همکاری پنج نمایشنامه نویس برجسته بومی خوزستان با موضوع «لحظه شنیدن خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی»، نخستین جشنواره شعر با عنوان «عطر سیب» تولید شده است که از هفته دوم دی ماه به ترتیب منتشر خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خوزستان افزود: هشت قطعه شعرخوانی فارسی و عربی، آیین شعر خوانی با موضوع شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تولید کلیپ تصویری ، کارگاه نقاشی خیابانی در فضای شهری با حضور ۲ نقاش، کلیپ سردیس حاج قاسم سلیمانی به وسیله هنرمند بحرینی «خلیل المدهون»، چاپ وصیت نامه سردار حاج قاسم سلیمانی، تولید کلیپ موسیقی با عنوان قاسم خوانی، تولیدات هنری هنرمندان مناطق حاشیه نشین استان با موضوع سردار حاج قاسم سلیمانی و منتشر کردن آثار هنرمندان عراقی جهت انتشار در فضای مجازی، رسانه‌های تصویری مثل صدا و سیما و شبکه‌های برون‌مرزی و چندین برنامه متنوع دیگر از جمله برنامه های پیش بینی شده حوزه هنری در نخستین سالگرد شهادت فرمانده جبهه مقاومت است.

 سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا و با شلیک موشک‌های پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

برگزاری جشنواره عطر سیب در خوزستان

شهباز گهروئی همچنین بااشاره به برنامه‌های فرهنگی هنری و انقلابی با آغاز دهه بصیرت و مقاومت وادامه داد : حوزه هنری برای گرامیداشت ۹ دی طبق رسالتی که بر عهده دارد یک رویدادی هنری تعریف کرده چرا که معتقدیم هر جریانی اگر باید یک اتفاق هنری رقم بخورد، ماندگارتر می‌شود.

وی با اشاره به جشنواره شعر بسیج فرهنگیان با عنوان عطر سیب با فتنه و بصیرت، استکبارستیزی، ولایت مداری و حضور همیشه در صحنه مردم، گفت :  این جشنواره در قالب شعر کلاسیک و نو برگزار می شود و مهلت ارسال آثار تا ۱۰ دی ماه است وآثار برتر هم به صورت کتابچه‌ چاپ می‌شوند.

رئیس حوزه هنری خوزستان افزود : علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره عطر سیب می‌توانند آثار خود را به صورت فایل word با فونت Bnazanin در پیام‌رسان ایتا یا واتس آپ به شماره ۰۹۰۳۹۷۶۵۷۰۱ با قید نام و نام خانوادگی، نام شهرستان، شماره تماس و کدپرسنلی ارسال کنند.

روز نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ مردم اقصی نقاط ایران اسلامی در اعتراض به توطئه های دشمنان پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند.
نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha