به گزارش ایرنا از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، محمد روشنی روز سه شنبه خصوص بیمه تاکسیران های شهر تهران به بیمه نشدن حدود ۱۵ هزار تاکسیران تاکنون اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف ما ارتقای معیشت تاکسیران ها است و امیدواریم باهماهنگی و همکاری های خوب بین بخشی بعمل آمده تاپایان برنامه موفق عمل کنیم.
وی افزود: طی رایزنی های انجام شده با وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و مساعدت این عزیزان قرار است تا پایان دی ماه جاری ۲ تا ۳ هزار تاکسیران در مرحله اول بیمه شوند و سایر تاکسیران ها در مراحل بعدی بیمه خواهند شد.
روشنی به نامه نگاری های صورت گرفته از سوی مسوولان برای اجرای بیمه تاکسیران های اشاره کرد و گفت: هزینه بیمه تاکسیران ها از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود.
به گفته وی، مسوولان هدفمندی با این موضوع موافقت کرده اند و قرار است که وزارت کشور اسامی تاکسیران ها را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کند.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: در مرحله اول مشمولان این اقدام، جایگزین تاکسیرانانی می شوند که از مجموعه تاکسیرانی بازنشسته یا منفک شده اند و بعد از آن به ترتیب تا پایان سال همه تاکسیرانان بیمه خواهند شد.
وی یادآور شد: جزییات این اقدام متعاقبا از طریق پیامک به اطلاع تاکسیرانان رسانده می شود و نیازی به مراجعه حضوری یا پیگیری ازسمت آنها در حال حاضر نیست.
روشنی با اشاره به بیماری کرونا در کشور و همچنین کاهش درآمد تاکسیران ها تاکید کرد: تمامی توان خود را در جهت ارتقای معیشت تاکسیران ها به کار خواهیم گرفت.
به گزارش ایرنا، روزانه حدود ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت فعالیت دارد که بر اساس آمارها روزانه حدود ۲ میلیون نفر در تهران و ۹ میلیون نفر در کلانشهرها از تاکسی برای جابجایی درونشهری خود استفاده میکنند.
نخستین اتومبیل کرایه در تهران که بعدها نام تاکسی روی آن نهاده شد، طی سال ۱۳۰۶ آغاز به کار کرد؛ آن زمان تعداد مسافران تاکسی مانند جمعیت شهر اندک بود اما کسی گمان نمیکرد رشد روزافزون شهر و جمعیت، وضعیت تاکسیهای پایتخت را به گونهای تبدیل کند که روزانه بیش از چهار میلیون سفر با آن انجام شود و ۲۲ درصد سهم ترددهای روزانه شهروندان را به خود اختصاص دهد.
نظر شما