۳ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84158624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار مدیریت بحران خراسان جنوبی درباره بارش برف و کاهش دما

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی درباره خسارات آبگرفتگی، بارش برف و کولاک و کاهش دما در استان طی هفته جاری و آینده هشدار داد.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق گزارش هواشناسی در روزهای جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده احتمال وقوع بارندگی‌های رگباری به همراه بارش برف، کولاک و نیز مه‌گرفتگی در ارتفاعات و از طرفی کاهش محسوس دما در استان پیش بینی می‌شود.

وی از فرمانداران خواست تا نسبت به تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان و اطلاع‌رسانی گسترده به جامعه هدف درخصوص خسارات احتمالی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: برای به روز کردن تجهیزات و ماشین‌آلات مرتبط و بازدید نقاط سیل‌خیز و گردنه‌های برفگیر، تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان‌ها به ویژه راهداران، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر، تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و نیز واحدهای پلیس راه استان در روزهای آتی در حالت آماده‌باش کامل قرار می‌گیرند.

وی بر اطلاع رسانی گسترده به مسافران، کشاورزان، دامداران، عشایر، گلخانه‌داران، مرغداران و سایر بهره‌برداران این بخش در زمینه پیش بینی وضعیت هواشناسی و خسارات احتمالی تاکید کرد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی سامانه بارشی جدید فردا (پنجشنبه) وارد جو استان می‌شود و تا اوایل هفته آینده بارش برف و باران قابل پیش ‌بینی است.

با فعالیت این سامانه بارشی برای نیمه شمالی از مرکز استان بارش برف پیش ‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha