بیش از یکهزار هنرمند صنایع‌دستی کرمان بیمه روستایی می‌شوند

کرمان - ایرنا - معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: یک‌هزار و ۱۱۷ هنرمند صنایع‌دستی این استان برای استفاده از بیمه روستایی و عشایری معرفی شده‌اند تا از مزایای لازم آن بهره مند شوند.

کاظم حسین‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنرمندان نامبرده در شهرستان‌های بافت، بم، بردسیر، کوهبنان، فهرج، ارزوییه، زرند، قلعه گنج و بخش ماهان در کرمان و در رشته‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌ قیمتی، حصیر بافی، سیس ‌بافی، پته ‌دوزی، خس‌دوزی و گلابتون دوزی، سوزن‌ دوزی بلوچی، گلیم بافی، سراجی سنتی و غیره در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه این هنرمندان در کارگاه‌های جدید و دارای مجوز پروانه تولید شناسایی شده اند تصریح کرد: هنرمندانی که علاقمند هستند از تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغال‌زایی روستایی و عشایری بهره‌مند شوند می‌توانند درخواست خود را به معاونت صنایع‌دستی ارائه کنند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنایع دستی کشور محسوب می‌شود که دارای بیش از ۷۰ هزار هنرمند فعال در ۷۴ رشته صنایع‌دستی است که ۱۲ هزار نفر از آنها پروانه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: سالانه حدود سه هزار پروانه صنایع دستی برای فعالان این حوزه به صورت انفرادی و یا کارگاه گروهی در استان صادر و یا تمدید می شود.

حسین زاده تاکید کرد: بیشتر کارگاه های صنایع دستی استان کرمان به صورت خانگی فعال است  و در ایام شیوع ویروس کرونا هنرمندان و صنعتگران و حتی بسیاری از کرمانی ها در اوقات فراغت و بیکاری شان با رعایت پروتکل های بهداشتی که وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی اعلام کرده به تولید انواع مختلف صنایع دستی می پردازند.

استان کرمان دارای صنایع دستی مانند قالی، فرش، گلیم، پته و مصنوعات فلزی است که آوازه جهانی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha