۳۱ پایگاه امداد و نجات مجری طرح امداد زمستانه در خراسان رضوی هستند

مشهد- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح امداد زمستانه این جمعیت ۳۱ پایگاه در جاده‌های استان مستقر شده‌اند.

غلامرضا صیادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه‌ها شامل ۲۵ پایگاه جاده‌ای ثابت و ۶ پایگاه موقت هستند که برای خدمات رسانی به زائران و مسافران در حوادث احتمالی در جاده‌های استان مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه این طرح که از آذر ماه امسال آغاز شده تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد گفت: در اجرای آن ۳۵۰ نیروی نجاتگر و امدادگر حضور دارند و در هر پایگاه ثابت و موقت به ترتیب پنج و چهار نیروی امدادگر و نجاتگر به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: در این راستا بیش از ۱۱۴ خودرو عملیاتی شامل ۳۲ دستگاه آمبولانس، ۲۴ خودرو ست نجات، ۳۶ دستگاه خودرو کمکدار امدادی، ۲۲ خودرو سنگین و تعدادی خودرو عمومی و سبک به کار گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: یک تیم امداد هوایی نیز به صورت آماده باش در استان فعال است و بالگرد MA۱۷  جمعیت هلال احمر نیز در آشیانه پایگاه پشتیبانی عملیات امداد نجات استان مستقر می‌باشد.

صیادی گفت: گروه سگ‌های تجسس و زنده یاب (آنست) جمعیت هلال احمر هم با ۲ قلاده سگ در حال آماده باش هستند که در موارد لازم به کارگیری می‌شوند.

وی با اشاره به پیش بینی اسکان اضطراری در راه ماندگان افزود: بسته‌های ۷۲ ساعته اضطراری و بسته‌های امدادی ۲۴ ساعته برای حوادث احتمالی در انبارهای شعبه‌های جمعیت هلال احمر استان شارژ شده که در صورت نیاز می‌توان از آنها استفاده کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین دوره‌های بازآموزی نیروهای عملیاتی کوهستان و پایگاه‌های کوهستانه انجام شده که این نیروها نیز در حال آماده برای ارائه خدمات هستند.

وی گفت: نقاط حادثه خیز و برفگیر در استان شناسایی و تجهیزات امدادی شعبه‌ها نیز به روزرسانی شده و تاکنون چند مانور امدادی هم برای آمادگی هرچه بیشتر تیم‌های عملیاتی و قرارگرفتن آنها در شرایط حادثه اجرا شده است.

صیادی افزود: از هموطنان خواهشمندیم در صورت قرارگرفتن در شرایط اضطراری یا انواع حوادث و سوانح از طریق تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ تماس حاصل نمایند.

جمعیت هلال احمر استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۳۱ پایگاه امداد و نجات، ۲۲ نمایندگی و شعبه، ۶۰۰ کارمند، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، دو هزار و ۳۴۰ امدادگر، ۴۰ هزار داوطلب و ۱۰۳ هزار عضو جوان را برای انجام ماموریتهای محوله و ارائه خدمات در اختیار دارد.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه‌ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha